Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Gezocht: o-ring voor mastercylinder

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 okt. 2010 15:30 
Bij CMSNL niet op voorraad: de o-ring onderin het vloeistofreservoir van de masterremcylinder.
Typenr. 45516371003. Honda CX500Z 1978.

Heeft iemand die toevallig nog liggen?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 okt. 2010 16:23 | Aangepast door: marcobecker 
Klik even op het X je, want ik weet niet hoe ik dat hier in beeld moet krijgen. Maar het is wel de link waar we het over hebben.

vermoedelijk bedoel je dit nummer.
Nummer 11.

Ik heb gekeken of er maten bij stonden. Helaas kon ik die niet vinden.
Dus, ik zit ook even met mijn handen in het haar.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 okt. 2010 17:16 
Als je er twee vindt of een adresje ? Heb ik ook net op m'n verlanglijstje gezet maar nog niet nagezocht.

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 okt. 2010 20:12 
Inderdaad nummer 11 in de lijst.

en de tekening HIER.

Iemand anders misschien? Ik heb 'm echt nodig want héél langzaam wordt de lak op de metalen behuizing opgevreten door de remvloeistof binnen.
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver jcddeboer
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 okt. 2010 23:09 
Volgens mij te bestellen bij elke honda dealer. Zit ook op het model :
CB400T-II 1979

Schrijver theojansen
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 okt. 2010 23:12 
Ik heb wel dezelfde o-ring v/h rempotje van een goldwing gebruikt.
Misschien zijn die nog bij CSM te koop.
Theoj

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 okt. 2010 23:48 
Helaas, allebei uitverkocht. (is inderdaad hetzelfde onderdeelnummer)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 28 okt. 2010 07:57 
Als iemand de exacte specieficaties van die ring weet....
Materiaal, diameter, diameter van het materiaal...

Ringhen in soorten en maten zijn verkrijgbaar bij een bedrijf, o.a. hier in Ede. Moet even opzoeken wie of wat ook al weer. maar kunststof en rubber ringen in soorten en maten.
Meteen in grote hoeveelheden bestellen, dat wel. Honderd stuks of zo, maar dan kun je ook weer even vooruit.

Harmony,
Hans.
(Heeft ooit twee kunststof ringetjes 'op proef' daar gehaald)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Willem CX
Gast 
#9 | Geplaatst: 28 okt. 2010 12:38 
Inderdaad is het wat Hans zegt, heb je de specs dan kom je er wel uit. Ook als je de oude er uit haalt kom je wel aan een nieuwe. Er is overal wel een zaak die in hydraulische onderdelen doet (tractoren, kranen e.d.). In NH is dit bijvoorbeeld Groot. Zij hebben allemaal een grote voorraad aan o-ringen. Automateriaalzaken hebben ook meestal wel wat. Mocht het nu echt een probleem worden dan moet je me de specs maar geven. Waar ik werk hebben we veel contact met Eriks die een van de wereldleiders is van o-ringen. Het lijkt me sterk dat die geen o-ringetje leveren die niet past.

Willem

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 28 okt. 2010 21:29 
heb nog en complete remcilinder liggen, inclusief rubber dus (wel beetje vies enzo) mag je zo hebben...
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 28 okt. 2010 23:20 | Aangepast door: JiMi 
Heerlijk, om zo lang te praten en na te denken over een rubberen ringetje

Maar ik heb inmiddels iets gevonden. Zal binnenkort het linkje hier neerzetten for your info.

Bedankt voor het meedenken.

Trouwens het voorstel van Hans om mijn huidige ring op te meten voor de specs was ik wat huiverig voor. Want ik heb gezien (bij andere ringen) dat na verloop van jaren een ring helemaal platgedrukt kan zijn waardoor je de ringdikte niet meer kunt meten. Ook zijn ze vaak iets uitgerekt waardoor je de juiste diameter niet goed meer kunt meten. En als laatste moet ie ook nog tegen remvloeistof bestand zijn, dus van een bepaald materiaal zijn. Kortom: doe mij toch maar een originele ring...

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 28 okt. 2010 23:28 
Tijdens mijn zoektocht kwam ik trouwens DEZE link tegen. Een compleet remvloeistofreservoir met precies de O-ring die ik nodig heb. Wie weet past het reservoir ook op de CX500 (weet ik dus niet zeker!!!!)

Schrijver theojansen
Gast 
#13 | Geplaatst: 29 okt. 2010 09:56 | Aangepast door: theojansen 
Dat is hem, mooie prijs voor dat setje!
Kopen!
Theoj

op bijgaande foto kan je zien hoe het onder het remvloeistofreservoir uit kan zien. alle gaatjes verstopt!!

goed schoonmaken
goed schoonmaken
Verwijder bestand #1

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 2 nov. 2010 18:51 | Aangepast door: JiMi 
Zoals beloofd hier het linkje naar de zaak die de betreffende O-ring op voorraad heeft. Het gaat om www.goldwing.nl in Renswoude:

KLIK HIER

Schrijver bryan
Gast 
#15 | Geplaatst: 5 nov. 2010 17:23 
ik heb een komplet pakins set me een oring er in

Vraag en aanbod hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Gezocht: o-ring voor mastercylinder

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven