Knallen bij afremmen op de motor, is altijd een te kort aan brandstof. Dus er moet meer brandstof aangevoerd worden. Hiervoor heeft honda het membraampje gemaakt wat zorgt dat bij extreme onderdruk extra benzien wordt vrij gegeven.
Membraam zit aan de zijkant carbarateur. In de regel zitten hier 4 gaatjes in gesleten. Vaak is dat nog geen probleem. Maar, het kan ook zijn dat het membraam vast zit, en of het ontluchtings kanaaltje en het membraamdekseltje dicht is.
Echter als de uitlaat in de loop der tijd gewijzigd is heb je altijd een te kort aan brandstof. Dus andere dempers kunnen al een probleem geven.
Wat kun je doen, steld de c02 schroef gewoon wat ruimer af. Dit zou het probleem kunnen verminderen. Werk dat niet, en je weet zeker dat alles goed is en schoon is, zou je nog eens naar de onsteking kunnen kijken en die goed afstellen. De luchtspleet heb ik het dan over. Dan, heb ik nog een vraag, welk type luchtfilter heb je? Als deze heel schoon is en nieuw kan het ook een probleem geven. En dan natuurlijk de bougies nog. Ik weet dat er twee type´s aangegeven worden voor de CX/GL650. Het staat er zelf bij (voor snelweg rijden). Kijkj hier ook eens naar.
Ik weet helaas de nummers niet uit mijn hoofd.
Hier zal je het mee moeten doen, ik heb namelijk geen andere iedeen wat het zou kunnen zijn.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html