Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Heb ik weer...

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Engeltje

Moderator 
#1 | Geplaatst: 25 mei 2008 19:35 | Aangepast door: Engeltje 
Zoals jullie in het draadje over Vechta konden lezen is waarschijnlijk de koppakking van mijn witte CX650E, Angel, kapot. In Ede begon de motor ineens ontzettend te roken bij gas geven. Ook lag er een drupje olie onder de uitlaat. Coen en Michael denken dat het de koppakking is. Of heeft iemand nog een ander idee ?

Omdat ik de motor snel weer in orde wil hebben, willen we de reparatie laten doen. Coen heeft dit nog nooit gedaan en heeft nog wat klussen staan. Voor Michael is deze klus te lang geleden en hij wil zich er nu ook niet aan wagen. Heeft iemand een idee wat de kosten ongeveer zullen zijn?

Lieke
(Die toch wel een beetje baalt dat de CX'en het achter elkaar begeven)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 25 mei 2008 21:37 
één losse cylinderkoppakking kost 29 euro ex btw. +wat koelvloeistof.
verder een uurtje werk, denk ik. de uitlaatbochtbevestiging moet ook een beetje meewerken!
je moet dan wel zeker weten dat het de koppakking is. (compressie meten)
''gelukkig'' net na vechta.
groet, theoj

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 25 mei 2008 22:06 
Ik weet nu wel zeker dat het de koppakking is, en ja het is voor mij te lang geleden dat ik bij auto's (Volvo) de koppakking heb vervangen en de kop heb gevlakt. (durf het trouwens nog wel aan)
Hoop dus ook niet dat de kop gevlakt moet worden.

Er komen nu wel veel projecten bij, we moeten er een plank bij maken, en alles even organiseren, en op datum leggen.

Komt wel goed (zou mijn collega zeggen, die er helaas niet meer mag zijn)

Lieke, komt wel goed, schuiven de rest gewoon even op.

groetjes je broer,

Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 mei 2008 22:25 
wat een probleem de koppakking lek
Nou neem van die oude man aan dat het een fluitje van een cent is
ja voor mij ,maar coen kan het ook het duurt wat langer maar hij kan het ook wel ,het is alleen erg dat jullie niet bij mij in de buurt wonen anders was het probleem zo verholpen
Dus Coen sloop de boel of vraag een goede sleutelaar het even voor Lieke doet
groeten van ridder o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 mei 2008 00:00 
Witte/gele rook betekent een doorgeblazen koppakking. Zwarte rook is een groter probleem. De kop hoeft niet gevlakt te worden.
En doe de andere kant ook maar, als je toch bezig bent ...
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 mei 2008 07:04 
Hee Lieke,

Deze klus kan zelfs in een veld met gelimiteerd gereedschapgedaan worden dus erg moeilijk is dit niet. Volgens mij hoeft de kop niet afgevlakt te worden dus het is gewoon een kwestie om de kop los te halen. Nieuwe pakking erop en rijden maar weer.

Groetjes,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Engeltje

Moderator 
#7 | Geplaatst: 26 mei 2008 07:39 
Floris maakt mij enigszins gelukkig... er komt witte rook uit. Dus netzoals in Rome: We hebben de nieuwe paus gekozen! Ik hoop dat de klus dan gemakkelijk geklaard kan worden.

Op het moment dat ik die rook zag en aan de kant ging staan, voelde ik de band met Angel. Er moet schijnbaar eerst iets gebeuren voordat de band met de motor hechter wordt.

Nu nog de tijd. Angel staat bij Michael en we gaan idd een plank bij maken. De Rode Woerd heeft onderhoud nodig, Ouwe Rooie ligt zielig uit elkaar. De Groene Draeck is lichterlijk gestript omdat deze ook al onderdelen aan Angel gedoneerd heeft en ga zo maar door.

Misschien kunnen we op SJK wel een 2-daagse workshop maken. ;-)

Coen wil het wel proberen maar met professionele hulp.

Lieke
(die echt baalt dat ze nu helemaal geen eigen CX heeft rijden)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 mei 2008 09:47 
Inderdaad balen. Eerst brengt "Angel" je netjes van huis naar Vechta, en het grootste stuk terug ook nog, en dan poef, ...... staking. Wel lief dat 'ie het volhield tot een minder ongelegen tijdstip.

Ik ga helemaal af op wat groter geesten dan de mijne zeggen over witte rook etc. ALs dat alles is, zou het toch wel te doen moeten zijn. En ja, als je klusjes uitsteld, dan komen er klusjes bij, weet ik, door schade en schande (een beetje) wijs geworden.

Als je hulp nodig hebt, gil dan even, dan zak ik zien wat ik doen kan. Alle kleine beetjes helpen.

Harmony,
Hans.
( die samen met jullie een fijne thuisreis heeft gehad )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 26 mei 2008 10:08 
Er zijn motoren die nooit een lekke koppaking hebben
maar de Honda cx type wel dan nu maar een goede oplossing daar voor
eenmaal de kopbouten goed aandraaijen na een kwartier de goede kopbout spanning,daarna na een half uur weer de kopbout spanning doen maar met een kilogram meer ,dan de kleppen stellen en nooit meer de kopbouten na trekken en ook geen lekke koppakingen meer
O.J. doet dit al jaren en de trekpaarden lopen nu nog
p/s Hans doe jij maar even met de anderen dit klusje voor dat stuk van de Voorzitter en denk om dat beruchte O-ringetje altijd vernieuwen
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 26 mei 2008 10:18 
Lieke. geef maar een seintje als je hulp nodig hebt. En O-J, welk o-ringetje bedoel je?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver theojansen
Gast 
#11 | Geplaatst: 26 mei 2008 13:11 
OJ bedoelt dat kleine o-ringetje om de oliesproeier in de cylinder, denk ik.
theoj

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 30 mei 2008 15:28 
Ben benieuwd hoe het met "angel" gaat. Zijn er al ontwikkelingen?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Engeltje

Moderator 
#13 | Geplaatst: 30 mei 2008 16:07 
Nou Angel staat nog steeds bij Michael.

Hij heeft zelf even bij een oud blok gekeken hoe het zit met die pakkingen.
Verder lijkt het hem wel te doen en we gaan het niet uitbesteden aan een motorzaak.

Hulp is natuurlijk altijd welkom...... Zelf heb ik Coen al voorgesteld om Angel in de aanhanger mee te nemen naar SJK en daar (netzoals bij de nieuwjaars'borrel') haar te maken tijdens een 2-daagse workshop ofzo......Leek me wel wat. Er zullen wel meerdere leden wel eens met een kapotte pakking kunnen komen te zitten en tijdens SJK lopen er de nodige 'deskundigen' wel rond....toch?

Lieke
(die uiteraard de stand van zaken op de site door zal geven)

Schrijver MAST

Moderator 
#14 | Geplaatst: 30 mei 2008 16:24 
Het lijkt me niet verstandig om tot SJK te wachten met de reparatie. Als er water in de cilinderkop zit, kan de boel gaan roesten en voor flinke schade zorgen.
Zo'n workshop is wel leuk, maar het nadeel is dat er maar een paar mensen zijn die kunnen zien wat de monteur aan het doen is.
Een foto reportage maken van de reparatie en die op de site zetten is dan iets waar meer mensen wat aan hebben.
Marcel.
Hondacx500.nl

Schrijver Wil Put
Gast 
#15 | Geplaatst: 30 mei 2008 18:17 
Even een vraagje tussendoor: wat is SJK....... ik zit nog niet zo lang op dit forum

Wil

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Heb ik weer...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ sieds ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven