Dat de CX steeds meer aan populariteit (her)wint blijkt aan de belangstelling die onze internetsite en club de laatste tijd krijgt. Ook blijven er aanmeldingen binnenkomen: ga zo door, hoe meer CX zielen hoe meer vreugd!
Hieronder kan je iets lezen over Richard onze 300ste aanmelding.
Welkom Richard!!
Is er meer dan een CX?
Mijn eerste motorervaring deed ik op toen ik van een medeleerling, van de MTS, een rondje mocht rijden op zijn motor omdat ik hem vaak hielp met zijn elektravakken.
Deze ervaring deed mij er toe besluiten tijdens of na mijn diensttijd motorrijlessen te gaan volgen.
De militaire dienst begon slecht omdat door een ongelukje ik een week later dan gepland aankwam op mijn basis. Er werd eigenlijk niet meer op mij gerekend en was al een week soldaat van de dag toen er een motorrijder van zijn fiets viel en er de brui aan gaf. Ik naar die vent met de meeste koperen frutsels op zijn schouder en vertelde hem dat ik wel op de motor wilde. Zo geschiede het dat ik de volgende dag op een Thriump rondjes reed op het binnenterrein. De volgende dag me met de groep tochtjes rijden in de omgeving van Bergen op Zoom ( was gelegerd in Ossendrecht ). Na het behalen van het gele papiertje deze voor 40 piekjes laten overschrijven naar het roze papiertje en op zoek naar een geschikte motorfiets.
De keuze viel op de CX 500, ik had toen zo'n jaarboek van de KNMV met test en alle gegevens van de motoren van die tijd. Een dealer zo'n 50 km verder op had ze toen in de aanbieding en ik naar de dealer om de hoek dat ik een CX wilde maar voor dezelfde prijs.Dat lukte wonderwel, al zou er op toe gelegen hebben, de winst voor hem kwam het eerste jaar toch wel met de nodige schadegevallen die ik veroorzaakte. De prijs van het lessen was niet hoog de kwaliteit van het lessen ook niet... maar door veel te rijden leer je wel rijden.
Ik werd lid van motorclub Mozamo en reed iedere zondag mijn toertochtjes bij andere clubs en eigen ritten die de club organiseerde. Na een jaar zat ik daar in de toercommissie en heb dat 9 jaar volgehouden. De CX niet deze werd na 100.000 km ingeruild door een CX 650 E uit 1986 met een Pichlerkuip.
Ik kreeg een vriendinnetje en die via een goede vriend aan een CX 500 C geholpen, deze is later omgeruild voor een CX 650 C die je niet vaak ziet, een Amerikaanse import. Lijkt op een Shadow met een CX E blok erin.
Mijn CX 650 begon na 160.000 km olie te verbruiken en er werd weer een CX 650 E aangeschaft en de oude staat nog steeds achter en is al aardig kaal geplukt en dient als onderdelen-magazijn voor onze motoren. De Pichler kuip werd vervangen door een type van Jos Schurgers en nu heb ik er het orginele kuipje weer op zitten. Wat een ramp op de snelweg, maar binnendoor rijdt het heerlijk.
Momenteel ben ik gescheiden en heb een prachtige dochter van 4 jaar dus motorrijden staat op een lager pitje. Verder ben ik voorzitter van motorvriendenclub Extici (kriptisch voor voormalige toercommissie, zie voor mijn webpagina maar eens op http://home.hetnet.nl/~hondacx/index.html )
Verder verzorg ik het maandblad van het LOOT ,de overkoepelde vereniging die op komt voor de zaken die motorclubs in Nederland wensen. (www.loot.nl )
Verder wil ik even mijn komplimenten geven aan het aantal mensen dat de CX hoog houdt. Ik hoop jullie eens te zien op een activiteit van 'the Dutch Honda CX-V club'
Groet Richard Verkooijen
ps. Bij 'on the road' en 'weer thuis'staat een leuk verslag van een reis die ik gemaakt heb met mijn vriendin door de staten Californie, Utah, Arizona in 1985.
|
|