Blok weer als nieuw! De meeste bezitters van een CX of GL kennen het wel: een prachtige motor met veel glimmend chroom en een V-twin blok dat pokdalig is van de corrosie. Of er op z'n minst erg dof uitziet. Er zijn mogelijkheden om dit te verhelpen. Je kunt polijsten met schuurpapier en polijstmiddel, alleen betaalbaar als je niet de uren meerekent die er in gaan zitten. Bovendien kun je niet overal even gemakkelijk bij. Een ander mogelijkheid is het blok spuiten. Dit geeft een acceptabel resultaat en is goed zelf te doen. Let er dan wel op dat je hittebestendige verf gebruikt, het liefst bestand tot temperaturen van 800 graden Celsius. Marco heeft een andere oplossing. Marco is, samen met Karin, redacteur van het ledenblad van de Silverwing (GL500) club. Daarnaast is Marco erg handig met het blok van de Silverwing. Dit blok is feitelijk hetzelfde als dat van de CX. Eenmaal onder handen genomen door Marco is het blok weer als nieuw. Na alles gemeten te hebben worden de blokken gezandstraald en gespoten. Pakkingen en andere onderdelen worden gelijk vervangen, het blok ligt dan tenslotte toch uit elkaar. Marco is continu op zoek naar loop- of sloopblokken, zowel van de GL als de CX. Alles is uitwisselbaar of uitwisselbaar te maken. CX/GL rijders die problemen hebben met hun motor kunnen door Marco geholpen worden tegen een normale vergoeding. Dit kan van alles zijn, van kleppen stellen tot een totale revisie. 'Ook met de ontsteking weet ik wel raad. Omdat ik er veel mee bezig ben, heb ik veel onderdelen op voorraad liggen', aldus Marco. Hij hoopt dat 'ie ook veel kan betekenen voor de CX V-club, op dezelfde manier als voor de GL500 club. Van die laatste club kan trouwens iedereen lid worden, waarbij het natuurlijk wel het leukst is als je ook een GL hebt. Voor meer info: Marco Becker Biddinghuizen marcobecker@zonnet.nl Silverwing club: info@silverwingclub.nl :: print deze pagina |
||||||
(Klik voor vergroting): | ||||||