11/12/13 juni 2007 Reisverslag: V-club goes Vechta, 2 verhalen | :: Foto's :: Foto's (2) :: Foto's (3) :: Foto's (4) :: Foto's (5) :: Foto's (6) Vechta 2007 Mijn eerste Vechta. Ik vond het maar wat spannend. Om 8:30 vertrok ik naar Apeldoorn, vanwaar ik samen met Henk Honkie Tonkie verder ging naar Vechta, via de rustige route, snelwegen vermijdend. Maar door een vergissing bij het ingeven van het einddoel kwamen we helemaal verkeerd uit. Toch wisten we de plek van het treffen te bereiken, zij het met een omweg van 28 km. Floris had me al gewaarschuiwd : Ik liep het risico in Berlijn uit te komen, volgens hem. Inritfoto, inschrijven en "Kamp Holland"opzoeken. Werner was er al, en had samen met een aantal andere Nederlanders een mooi plekje voor ons uitgezocht. Tent opzetten, en veel kennismakingen, ook met een stel uit Noorwegen, wat drie jaar geleden, op hun eerste "Güllepumpetreffen" door de Nederlanders was geadopteerd. De eerste avond had de organisatie een spetterend feest in elkaar gezet. "Route66" speelde vrijwel de sterren van de hemel met hun versies van gouwe ouwe hits. Het feest duurde tot heel erg diep in de nacht. Ik zelf maakte het feest maar tot 23:00 mee, toen was ik toch een beetje aan wat rust toe. Maar in "Vechta" kom je niet voor je rust……. Rond 1 uur in de nacht hoorde ik geluiden uit de tent naast me, waarhet stel uit Noorwegen lag. Per kon het niet zijn, want die snurkte bijna boven de muziek uit. Later hoorde ik wat er aan de hand was. Edlo kon ook niet slapen door de muziek, en had, toen "Route 66" aan "Living Nextdoor to Alice" begon, zachtjes meegedaan, om Per niet wakker te maken. En gelijk had ze, want de muziek was bijna goed genoeg om we uit de tent te halen, voor toch nog een stukje feestvieren….. Bijna. De volgende morgen begon met zonneschijn, en een Edward, die zonder tent, maar wel met een slaapzak, op het gras had geslapen. Ontbijt volgde, waarbij de Nederlandse delegatie twee tafeltjes wist te bezetten in het zo drukke openlucht restaurant. Voor het einde van de ochtend stond een toertocht op het programma. Vele kozen ervoor om zonder motorpak te rijden, want het was vreselijk warm. De route over 109 km werd weer door de politie, brandweer en veel vrijwilligers vrijgehouden, een VIP behandeling voor ons motorrijders. De eerste stop was voor een luch, bij "Freese". Daarna verder. Regendroppels vielen, en de eerst bui kwam op de stoet neer. Bij boerderij "Hoyer" was een koffiepauze. Daar brak ineens de hemel open en bakken water storten omlaag. Wij zaten binnen, maar onze arme CX-en stonden in de stromende regen. Ht duurde meer dag een half uur. De regen stopte, en tien minuten later dan gepland werd de tocht voortgezet. Bijna lukte het niet om mijn motor te starten. Bijna. Een schroevendraaier van een duitser om de carburatuers te legen, een helpende hand van Frans, en als laatste reden we het erf af, het vervolg van de toertocht. Die avond waren er de traditionele prijsuitreikingen. De mooiste Cx was de 'BlackWing', maar toen deze voor het podium werd gereden barste de regen, die in de middag niet op Vechta was gevallen, los. Een ieder zocht een schuilplaats op. Toch ook ook het slechte weer van die avond het feest niet meer vergallen. In de grote tent werden de foto's van dat weekend, toertocht en al, getoond. In een opperbeste stemming werd de dag, vroeg in de ochtend, afgesloten. Er vormden zich een aantal groepen voor de terugreis. Een groep van 11 motoren zou gezamenlijk terugrijden. Maar, traditiegetrouw, Henk's CX had een probleem. Terwijl de rest in Vechta op een terras wachtte, repareerden Alex en Henk (de dijk) HonkieTonkies machine. Die terugrit. Nooit in mijn motorrijders leven heb ik zoiets moois beleeft. 10 Motoren en een zijspan. Warm weer, bijna te warm. Dezelfde route die ik een paar dagen eerder met Henk had gereden, nu in een wat gematigd tempo. Als vanzelf voegden al deze individuen zich tot één geheel, een motor kolonne. Orde, onderlinge verstandhouding, rust. Coen voorop, daarachter het zijspan, en Michael als hekkensluiter. Kilometer na kilometer vrijwel probleemloos rijden. Een feest om mee te maken, een genoegen om deel te nemen. Vlak voor Nordhorn een stop om de inwendige mens te versterken. Daar ook de eerste afscheiding. Zes motoren, waaronder het zijspan , bleven over. En verder ging het weer , eenmaal binnen Nederland over de snelweg, maar nog steeds in een rustig, constand tempo, nog steeds als één geheel. Henk en Kees haakten af vlak voor Apeldoorn, Liekes vader kwam erbij, en wij vijfen reden door naar Ede. Daar was een kort, maar hartelijk afscheid van "mijn familie voor een weekend". De "Rode Rakker" reed een kwartier later de poort bij mijn huis door. Mijn Vechta avontuur was over…….. dit jaar. Nu eerst SJK, en volgend jaar, Vechta 2008 ! Hans Versteegt met dank aan Alex, Antoon, Beussie, Carolien, Coen, Edlo, Edward, Erik, Floris, Frans, Grietje, Henk, Henk, Jan, Joost, Kees, Lieke, Magda, Michael, Per, Peter, Puk, Rene, Sieds, Twan, Theo, Werner, en dan ben ik er vast nog een aantal vergeten Hans Dit jaar ben ik de eertse die terug is van Vechta, hierbij een kort verslag. Omdat ik zondag weer thuis moest zijn , even op zaterdagmorgen naar Vechta gereden, en zaterdagavond terug. Om 7.00 uur weggereden vanuit Boekel, het was net droog , veel nevel en lekker koel na de zwoele vrijdag(36gr) , aankomst Vechta 1000 uur, en wat zien ik?? Vooraan, op het ereschavot , een galerij van de mooiste motoren, van ieder type een, staan waarempel drie NLers, de CX 650E met velorex zijspan van Lieke,stoer hoor,en de C500C van Antoon, bereden door zijn zoon Twan, en de GL650 van Antoon vd Ven zelf .Wat een eer. Het weer was daar zoals bij ons vrijdag , verschrikkelijk warm, Caroline had het erg benauwd, zou ze nu de wintervoering wel uit het motorpak hebben gehaald? Er waren volgens de insiders zo;n 25 NL ers daar, ook weer enkele nieuwe gezichten , zoals Sieds de tentenman van SJK. Floris had natuurlijk weer veel aandacht met zijn dromedaris,en dan nu weer de spaakwielen. Omdat het zo warm was, haden velen niet meegereden met de uitgezette toertocht, begeleid door die Politzei. Die dat wel hadden gedaan, waren 2x zeer nat geworden van de inmiddels onstane regen en hagelbuien. Dat werd de thuisblijvers op het Vechta terrein bespaard, om 1700 uur enkele druppels regen. Na alles eens goed bekeken te hebben, en wat gegeten van de ieder jaar bekende Imbisch, een duitse fritestent, maar dan anders, nog remblokken gekocht voor de 650E, om 1900 uur naar huis, nog een hevige stortbui gehad onderweg, (70 rijden,) om 2200 uur weer thuis. Het was weer prachtig daar, volgend jaar hoop ik weer drie dagen te kunnen, enne Coen, het record staat nu nog voor mij, 7x Vechta. Nog even wat gegevens voor de geinterresseerden: Op de heen en terugweg: km: 598 Totaal gemiddeld : 93,2 km Totaal bewogen gemiddeld : 110 km max snelheid(duitsland, mag daar) 166 Km( maar heel even) Totaal tijd: 6,24 uur Totaal tijd gereden: 5,27 uur Totaal tijd gestopt: 57,44 uur ( 1x omdat temp opliep, maar dat was omdat het smorgens plotseling zeer warm werd , net over de grens .Toch maar even water in radiateur gecontroleerd, wel tank even eraf). Voor Vechta 290 km met 14 liter is 20,7 km per liter, Tijdens rit naar Vechta 260 km 16 liter is 16,25 km per liter. 140 km met 6100 toeren, dit is voor ouwe Jan, hun je je toerenteller nog eens controleren. Dit was het, ik hoop dat ze daar gisteravond niet de regen gehad hebben die ik onderweg even had, en dat iederen droog en behouden vandaag terug komt. met vr gr Theo van Uden.
:: Foto's |
||||