1 april 2010 Eindelijk, eindelijk (27 jaar CX)
Ik kon toen mijn cb400n inruilen voor 3000 en er moest dus 1200 gulden uit de knip gehaald worden, dat leek mij wel wat. Ik had ooit al wel eens op een cx gereden en merkte toe al dat hij duidelijk sneller was dan mijn 400, terwijl ik dacht dat zo een oud-bolige motor als de cx nooit snel kon zijn. Een ander vriendje reed ook al op een cx en moest heel erg wennen aan de soepele veering, tja hij reed ook op een honda cb500, ik heb er nog en staan en dat veert helemaal niet.
Na een jaar of wat wilde ik hem wel eens inruilen tegen wat anders. Ik weet niet meer precies wat voor motor ik toen wilde kopen, een honda xbr500 of een vt500, maar de motorzaak was eigenlijk helemaal niet geïnteresseerd in mijn "prima" cx500. Toen heb ik een wijs besluit genomen en tegen de handelaar gezegd: Dan koop ik jouw motor helemaal niet en rij ik er op door. Bij 140.000 km werd het olie verbruik zeer ernstig en wat is dan goedkoper dan een ander blok in het frame hangen. Avondje sleutelen en het probleem is opgelost. Op dit moment is het enige originele aan mijn cx nog de voorvork, teller partij, voorrem en natuurlijk het plastic achterspatbord. Het aantal door geroeste uitlaatpijpen en door gerotte radiateurs is niet meer te tellen. Ik rij nu alleen in de winter periode op de cx en dat is ongeveer 4000 km per jaar. Voordat je dan 200.000 km met een cx gereden hebt, ben je even bezig. Ik hoop er over 10 jaar nog op te rijden.
|
||||