juni 2011 National Rally CX-GL UK 2011 In het weekend na Hemelvaart was er in Engeland weer een CX bijeenkomst. Aangezien de locatie elk jaar weer ergens anders is, is dit een mooie manier om allerlei mooie locaties in Engeland te bezoeken met de CX. Dit jaar vond het plaats bij het plaatsje Shrewsbury aan de rivier de Severn. Ik had me opgegeven en ook al aangegeven dat ik donderdags aan zou rijden. Ik had al te horen gekregen dat dat geen probleem zou zijn, iets waar ze later toch weer spijt van kregen. Maar dat is voor straks. Ik had het adres ingevoerd in mijn navigatie en heb deze gevolgd om uiteindelijk een smal straatje in te rijden. Aan het eind van het straatje kwam ik aan bij de pub. Als je niet weet waar je naar toe moet zul je het straatje nooit inrijden. De pub ligt aan de rivier de Severn aan de overkant is het 10 minuten lopen naar Shrewsbury, maar om bij de pub te komen met de motor moet er 5 kilometer omgereden worden. Na iedereen die ook al die donderdag aanwezig waren een handje gegeven te hebben, ben ik mijn tent op gaan zetten en al mijn spullen opgeruimd. Toen was het tijd om van de pub te gaan genieten. Met een ruime keus uit bier/ale/cider van tap zou het wel een lang weekend kunnen worden. Die eerste avond heb ik van 5 lokale lekkernijen genoten. Met wisselend succes, de strawberry blond was niet zo lekker als op het etiket. De volgende ochtend konden we in de pub al genieten van een voorproefje voor het ontbijt. Een heerlijk full englisch breakfast. Na mee geholpen te hebben om alles klaar te zetten voor het komend weekend kon ik op het terras weer gaan genieten van de lokale dranken en de gasten die met regelmaat de pub weten te vinden. Het weer was fantastisch en heb dankbaar gebruik gemaakt van de zonnebrandcrème. Nadat de organisatie alles klaar had voor de inschrijving begonnen de problemen. We kregen een mooie sticker en badge, kaartjes voor het eten en een polsbandje zodat we elkaar terug konden vinden tussen alle andere gasten in de pub. De kaartjes en polsband waren genummerd. "ting dedededing tingdingding ting dedededing tingdingding tadaaah tadada, de name is Bond James Bond 007", oké welke idioot geeft Cosmar nummer 7. Ik zei toch dat ze spijt zouden krijgen om mij te laten komen. Langzaam aan kwamen er steeds meer cx-ers binnen. Enkele hadden wat minder geluk met hun navigatie en kwamen aan de verkeerde kant van de rivier aan. We hebben vriendelijk naar hun gezwaaid, een kwartier later hadden ze dan uiteindelijk toch nog de juiste kant van de rivier bereikt. Die avond was er entertainment maar die heb ik gemist, had niets met de rally te maken. Was ook pas om 2 uur 's avonds. De volgende ochtend was er dan eindelijk het heerlijke ontbijt dat ik de dag ervoor ook al had mogen ervaren. Die zaterdag waren er enkele mogelijkheden om te gaan doen maar daar moest mee gewacht worden tot na 10 uur. Een van de leden had een journalist en fotograaf van een tijdschrift uitgenodigd om langs te komen. Alle cx-en zijn voor de foto bij elkaar gezet met enkel tot de verbeelding sprekende exemplaren vooraan. Uiteindelijk zijn daar nog individuele foto's van gemaakt. Een mooie rode cx-a, een custom, een gl, een turbo van de franse club en een echte maggot (bijnaam in engeland) van een schots lid dat de motor schaapveilig gemaakt had. Dat houd in extra verstevigingen en een ijzerenplaat als windscherm. Alle 5 de bestuurders zijn achteraf geïnterviewd. Daarna zijn enkele van ons een ritje gaan maken zodat de journalist en fotograaf wat ervaring konden opdoen op de cx. De toeren die de fotograaf uithaalt voor een foto zijn niet normaal. De rest van de dag is iedereen zijn eigen weg gegaan. Om 5 uur werd het eten opgediend, van te voren hebben we op kunnen geven wat we wilden eten. Curry, Chili con carne, faggot (soort bal gehakt), Lam en nog 1 gerecht. Na het eten was er een tombola met verschillende prijzen waarvan je er 1 uit mag kiezen als je nummer getrokken wordt. Ik heb er weer een handrail bij voor mijn Eurosport. De verrassingsprijs was een mooie das, maar zo een "cock" was de winnaar volgens mij niet. Daarna was het tijd voor de prijsuitreiking. De beste motor was voor een GL650 (Gunner Trev). Beste spuitwerk voor een rode cx500 (Dave Green). Best lopende motor voor een omgebouwde custom met een GL650 blok (Trev_H). Verste afstand voor een engels lid Lawrie uit Aberdeen met 543 mijl, ik moest het doen met maar 450 mijl. De Karl Heinz prijs voor verste afstand van iemand buiten Engeland was voor Georg en zijn vrouw uit Duitsland met 1421 mijl, zij lieten mijzelf, Ollie en Jean en zijn vrouw (uit de buurt van Genève Frankrijk) achter zich. Verder was er nog een speciale prijs voor Tim Moore omdat hij alle 10 rally's bezocht heeft op dezelfde motor. Nadat wij buitenlanders bedankt waren dat wij de moeite genomen hadden om het treffen te bezoeken, zijn er nog foto's gemaakt van de prijswinnaars. Daarna zijn we weer gezellig op het terras gaan zitten om van de rest van de avond te genieten. Die avond rond 2 uur 's avonds heb ik wel kunnen genieten van de entertainment. Een vrouw die haar vriend de tent uit aan het werken was. Persoonlijk vond ik het wel grappig om te horen helaas was niet iedereen van dezelfde mening. Het was nogal kleurrijk. De volgende ochtend begon met wat zachte regen ten teken dat het weekend alweer tot een einde kwam. De laatste tijd is er wat ruis geweest in de Engelse club maar dit weekend heeft de kameraadschap binnen de club weer een flinke boost gegeven. Iedereen heeft een fantastisch weekend gehad. Ik heb nieuwe gezichten gezien, oude vriendschappen aangehaald en nieuwe vriendschappen gesloten. De meeste kom ik op Vechta al weer tegen. Die zondag heb ik nog meegeholpen met opruimen. 's middags ben ik nog naar de Cadbury fabriek geweest in de buurt, Mmmmmmhhhh chocolade. 'S avonds heb ik nog bij de pub gekampeerd en de volgende dag binnendoor terug gereden naar Canterbury, voordat ik dinsdag de boot terug naar huis nam.
Ik kijk al weer uit naar volgend jaar!
|
||||