mei 2009 Reisverslag: Cosmar in Schotland

Afgelopen weekend weer in de UK geweest.
Deze keer mochten we naar de Peak District. Stel je de eifel of ardennen voor zonder bomen en als afscheiding stenen muren.
De bedoeling was dat ik samen met micheal naar de rally zou rijden, helaas was micheal verhinderd en ben ik alleen gereden.
Nadat ik aankwam van calais vond ik de afstand nog te doen en ben doorgereden naar buxton.
Ik kwam het terrein op rijden met mijn diversion (ja cx staat nog in de garage) zet mijn helm af en het is meteen. "I remember you".

Geen cx bij me en toch meteen met open armen ontvangen. Dat krijg je ervan als je naar zoveel meetings gaat en mensen ontmoet.
Donderdagavond de pub in lekker aan de lokale drank en een heerlijke lamsbout als avond eten. De volgende morgen genieten van het prachtige uitzicht vanuit mijn tent. Er waren nog niet veel mensen. Het waaide hard en geregeld kwam er een bui langs die dag.

S'ochtends zijn we een dorpje in gegaan voor ontbijt waarna ik de tank bij ben gaan vullen. Terug naar de camping een buitje meegenomen helaas was dat niet de laatste, we hebben zelfs nog een hagelbui gehad. Ben uiteindelijk voor aan de weg gaan zitten met anderen om te kijken wat en wie er langs kwam en iedereeen de weg te wijzen. Was wel grappig omdat we hesjes gekregen hadden waardoor het bij sommige van ons leek ofdat er politie stond. Zo hard rijden ze dus helemaal niet daar hihi.
Langzaam kwam iedereen binnen. En nu gaat het even mis (ken niet ieders naam). Uwe en zijn vrouw uit denemarken, 2 duitsers, Alex, Wouter en ik uit europa.
Er waren dit weekend 97 betalende mensen en 6 gasten, een nieuw record voor een engelse rally. Vrijdag avond werd on een overheerlijke pie voorgeschoteld in de pub, er was keus uit kip of steak. De rest van de avond weer van het lokale vocht mogen genieten. Inmiddels was het alweer zo druk dat mijn uitzicht weg was.

Zaterdag ochtend was er ontbijt in de pub en daarna konden we een ritje door het peak district maken. Er is in 2 groepjes gereden waarvan er 1 door onze eigen Wouter gereden werd. In de andere groep heeft iemand last gehad van een gebroken gaskabel. Maar cxers onder elkaar lossen dat wel op, dus tank eraf kabel vervangen, had iemand toevallig bij, tank erop afstellen en rijden weer.
Om 4 uur werden we terug verwacht voor de keuring van de motoren, en het begin van de feestavond. Er was een donatie voor de luchtambulance en we kregen een presentatie te zien over het werk van de luchtambulance. De engelsen hadden hun jaarlijkse leden vergadering en daarna konden we eten. Deze keer een overheerlijke lamsbout alweer. Na het eten was er een tombola met leuke nuttige prijzen. De rest van de avond hebben we bij kunnen praten onder het groeiende genot van het lokale vocht. De uitbater van de pub werd hartelijk bedankt voor al zijn inzet en shuggy werd aangesproken op zijn capriolen met de lokale haan waar veel mensen last van hadden. De haan werd nogal vroeg wakker maar volgens de eigenaar kwam dat weer doordat shuggy de haan lastig viel.

Op zondag was er weer een ontbijt in de pub en werd het weer tijd om afscheid van iedereen te nemen en weer naar huis te gaan.
We hebben de moeite genomen om naar Engeland te reizen en hebben afspraken gemaakt om elkaar op komende treffens weer te ontmoeten.
Sommige treffens staan niet in mijn agenda maar daar is nu dus verandering in gekomen omdat ik iedereen weer terug wil zien.


Kleine mededelingen: De engelse club gaat verder met zijn eigen rescue plan. Ze proberen zoveel mogelijk onderdelen beschikbaar te houden voor de cx-en.
Shuggy is bezig met het maken van lowers voor de silverwing en het kontje. Het gaat om de lowers onder de kuip en de delen die daar nog onderkomen. voor degene die het kent gaat het om replica's van gl700 lowers tevens maakt shuggy de achterkap. Alles is van fiberglass dus sterk. Ik heb voorbeelden mee gekregen van shuggy.

Cosmar









:: Print deze pagina