Beste allemaal,
Ik vroeg me af of het mogelijk (en verstandig) is om een andere maat achterband op de CX500 custom te zetten.
Na deze zomer een lange maar mooie tocht gemaakt te hebben met de CX naar het oosten tot in Oekraïne is de achterband behoorlijk op. Zeker na dat beetje lol op de Transfagarsan. Op de Grossglockner hield het op. Koud, nat, achterbandje te ver heen, op de zijkant gekwakt. Gelukkig niets echt stuk, en was zelf op een goede schaafwond op de knie nog redelijk in orde.
Dus ik zocht een nieuwe achterband. Nu zijn de Maxxis niet meer beschikbaar in de maat 130/90 16, dus vroeg ik me af wat er gebeurt als ik er een 140/90 16 onder zou leggen.
En dan met name:
- Hoeveel ruimte is er nog bij de achterbrug (motor staat op dit moment niet bij mij)
- Kan de velg het aan
- Hoe beïnvloedt dit het rijgedrag (met name in bochten)
- Is dit veilig?
Nu ben ik geen enorme racer, alleen af en toe moet er gas gegeven worden (bijv. op de Transfagarsan). Dan is het niet elke bocht voetsteunen over de grond maar dat moet wel kunnen.
Ter info, er zat eerst een Heidenau onder K65 geloof ik. Zat er ong. 15000 km onder. Iets dat ik niet meer zal doen, bandje is nu iig op het midden kaal.
Graag jullie kijk hierop.
Groeten,
Erik
Voor de geïnteresseerden een plaatje: