Hoi Marc,
ja als het nr 6 is dan geeft het schorsingsregister dat zelf aan en staat er bij te betalen "Euro 0,--".
Toen dat de 1e keer bij een van mijn kentekens gebeurde dacht de dienstdoende postbeambte dat er iets fout was met het systeem.
En Terry, ook in NL zijn kentekens (dus ook de nummerplaten) gekoppeld aan 1 voertuig. Ik heb wel eens een CX (die ik had geschorst) gereden met de nummerplaat van een andere identieke CX die wel was verzekerd. Natuurlijk merkt niemand dat (tenzij het framenummer wordt gecontroleerd met dat op de kentekenpapieren - wie doet dat nou/wanneer gebeurt dat nu - juist ja bij een ongeval!). Dit betrof echter een noodsituatie (moest toch naar mijn werk - dat is geen excuse, weet ik) en voelde mij helemaal niet op mijn gemak. Want gebeurt er iets dan ben je persoonlijk aansprakelijk en kun je niet terugvallen op de verzekering.
Op zich is het houderschapssysteem in Nederland goed; maar zeker niet waterdicht. Echter zijn de overheidslasten beperkt gelet op de omvang van het totale bestand en de inkomsten hoger dan de uitgaven. Ook als controlemiddel voldoet het redelijk.
Ook wordt rekening gehouden met niet rijdende/opgerslagen voertuigen; die kunnen voor een beperkt bedrag worden geschorst. Eveneens is de sloopregeling in eigen beheer is heel klantvriendelijk (maar owe als je op de weg wordt betrapt met een dergelijk gesloopt voertuig).
P.S. heeft iemand al ervaring met het weer terugkrijgen een kenteken van een gesloopt voertuig?
Waar niet/onvoldoende rekening mee is gehouden is met verzamelaars die grote aantallen voertuigen (ik ken er met meer 200) bezitten en daar nooit meer op rijden. Een museumregeling voor individuele personen bestaat (nog) niet; het enige alternatief is voertuigen onderbrengen (in bruikleen afstaan) in een erkende museumcollectie. En dat terwijl de toenmalige minister heeft verklaard dat zeer zeker sprake is van een RIJDEND museum. Want tentoonstellen tegen betaling is iets waarvoor voertuigen niet zijn gemaakt terwijl als ze gewoon rijden, ze voor iedereen gratis te bewonderen zijn.
Er komt een moment dat ook de CX alleen nog maar in musea te bewonderen is.
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.