Het is bijna zo ver: het nieuwe forum komt eraan! Momenteel wordt er hard aan gewerkt om de puntjes op de i te zetten.
De opvallendste kenmerken van het nieuwe forum zijn:
Je kunt topics die je niet uit het zicht wilt verliezen, aan je persoonlijke favorieten toevoegen;
De "startpagina" van het forum bestaat uit een oneindige lijst van de meest recente topics óf meest recente reacties. Zo raken oudere topics of reacties - letterlijk en figuurlijk - niet meer buiten beeld, zoals nu nog wel gebeurt;
De drie belangrijkste fora (Algemeen, Techniek, Vraag en Aanbod) hebben een eigen kleur gekregen. Dat komt vooral van pas in de lijst van meest recente topics/reacties op de startpagina: je kunt dan snel bijv. de meest recente Techniek-topics bekijken.
Bezoekers die via Google rechtstreeks op het forum binnenkomen krijgen de volledige site te zien, i.p.v. enkel de forumpagina zoals nu. Dat lost het probleem op van sommige bezoekers die soms geen idee hebben dat de website meer te bieden heeft dan alleen het forum.
Het nieuwe forum biedt mogelijkheden voor mobiel gebruik. In de loop van 2015 zal er dan ook een mobiel forum worden gelanceerd!
We hebben de layout zoveel mogelijk ongewijzigd gelaten, zodat ook mensen die niet van veranderingen houden, zich thuis zullen voelen.
De verticale navigatiebalk van de CX-club links in beeld is verdwenen. De vrijgekomen ruimte komt ten gunste van het forum.
Ook de moderators en admin krijgen meer mogelijkheden, o.a. op het gebied van topics samenvoegen, reacties verplaatsen en dergelijke.
Ook een functionele achteruitgang: het is niet meer mogelijk om een afbeelding te uploaden naar de site. Er werd weinig gebruik van gemaakt, kost webruimte en daardoor geld. De meeste mensen hebben bovendien een eigen online foto-account dat ze gebruiken.
Ik ga het nieuwe forum
zondagochtend 28 december lanceren. Gedurende de lancering zal het forum enkele uren
onbereikbaar of onbetrouwbaar zijn. Zodra ik vind dat het goed is, dan geef ik een seintje.
webmaster (JiMi)