Geheel tegen mijn wil wordt ik in een discussie betrokken ( zie mijn draadje over accu en acculader ).
Wat ik onkies vind is dat de discussie die, ook al wordt dat krampachtig ontkent, overduidelijk over één persoon gaat, in de openbaarheid van het forum wordt gevoerd. In andere gevallen werd dat hier ook terecht niet geaccepteerd, waarom nu dan wel ?
Het had mijns inziens correcter geweest als de klager(s) middels een PB, van wellicht de voorzitter, op de
hoogte wa(s)ren gesteld van de op handen zijnde wijziging van de forumregels, dan had deze discussie voorkomen
kunnen worden. Ik ga me in DIE gênante discussie ook niet mengen.
"Het uitbannen van commerciële uitingen op het forum" is iets wat het bestuur zich in dit nieuwe jaar kennelijk tot doel heeft gesteld.
"Commerciële uitingen" wat zijn dat dan?
Volgens ENCUCLO.NL is commercieel; 'Iets ( handel) wat gaat om het maken van winst'
Is dat een lid van het forum die op het forum een CX/accu/oplader/brandweerladder/bougies aanbied en daar,
aantoonbaar, aanzienlijke, 'winst' op maakt?
Is dat een lid die een ander lid wil helpen maar aangeeft daar een (onkosten) vergoeding voor te willen hebben,
zie je dat als 'winst ' ?
Is dat een lid die iets te koop aanbied en de 'winst' in de kas van de Stichting laat vloeien. Kan dat straks niet meer ?
( iets met 'voet' en 'schieten' daagt er in mijn hoofd, Ja Hansv dat heb ik ook wel eens
)
Of is de angel uit het hele 'probleem' als je aangeeft, en handhaaft, dat onderhandelingen en het noemen van prijzen
uitsluitend via een PB mogen.
Bedrijven - ingeschreven bij de KVK met als doel het verkopen van CX onderdelen of iets dergelijks - kun je ten alle tijde weren of een vergoeding vragen.
Als iemand roept "
Hij commercieel, dan wij commercieel ", weet ik zo onderhand wel wie er met 'HIJ ' wordt bedoeld - wat
maar weer eens aangeeft dat we het NIETt over een grote groep hebben, maar over een individu - maar als hij met 'wij' de forumleden
bedoeld, wil ik wel eens weten met welk recht hij MIJ in die kreet betrekt.
Als met 'wij' het bestuur bedoeld wordt, vraag ik me af in hoeverre de statuten zich daar niet tegen verzetten en indien er op die manier
inkomen wordt verkregen in hoeverre het nog nodig is dat donateurs wordt gevraagd geld te storten.
Mijn advies zou zijn: Eerst eens goed nadenken.
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness