Hallo mijn naam is René, ik woon in Capelle aan den IJssel onder de rook van Rotterdam en ben sinds kort in het bezit van een heuze CX uit 1981.
De hobby is begonnen met een Honda SS 50. Ik riep op een dag tegen mijn vrouw dat ik altijd al een schakelbrommer had willen hebben, waarop zij antwoordde "dan koop je toch zo'n ding". Een SS50 kreeg al snel een zusje in de vorm van een C50. Beiden heb ik van de grond af aan op moeten bouwen (alleen de blokken zijn niet gesplitst). Omdat mijn SS50 met 70cc rond rijdt en ik heel nerveus wordt van politiewagens heb ik vorig jaar mijn motor rijbewijs gehaald en mijzelf op een CB500 getrakteerd uit '76.
Ik heb de motor van een oudere man gekocht die er niet meer op kon rijden ... het deed hem zichtbaar pijn om de motor te moeten verkopen. Ik kon het daarom niet over mijn hart krijgen om de motor te verbouwen. Desondanks is hij wel erg mooi en heeft ie zo links en recht de nodige aanpassingen, maar allemaal zaken die gemakkelijk origineel te maken zijn.
Toch wil ik nog een keer een leuk project en een echte fiets waar ik mijn ei in kwijt kon. Ik ben daarom in de rondte gaan kijken en gezocht naar een betrouwbare en betaalbare motor, en dan kom je snel op een CX uit
Twee weken geleden heb ik hem opgehaald in het oosten van het land, een frame, twee wielen, blok en drie kratten onderdelen.
Die zelfde middag nog heb ik mij op dit budget project gestort en heb inmiddels een rollend frame met blok en een lopende motor !!
Mijn plannen voor de komende weken/maanden worden met name bepaald door het beschikbare budget (de snelheid van uitvoeren dan)
maar onderstaand wat ideeën waar ik mee speel:
- Korte "Shorty" dempers (geen balanspot)
- Heatwrap om de bochten
- Tank wordt kaal met wellicht een kleine afbeelding
- Clip-ons
- Zitje van bruin sučde of leer
- BMW GS banden (metzeler enduro of vergelijkbaar)
- Bruine handvatten
- Stuur zo kaal als mogelijk
Vorig jaar heb ik meegereden met de Gentlemans Ride, hij moet in ieder geval voor die tijd klaar zijn. We hebben dus nog wel even.
Er moet nog wel het nodige gebeuren dus, maar de basis is goed en het blok loopt als een zonnetje.
Suggesties, tips, geld
alles is welkom.
Tot slot nog wat eyecandy ....
Groeten René !!
A hard-on doesn't count as personal growth