Even voorstellen,
Brecht van der Laan, sinds een aantal weken in het bezit van een GL500 en sinds een aantal dagen lid van dit forum.
Ik ben opgegroeid met oldtimer 4takt brommers en het virus heeft me nooit verlaten. Vele motoren zijn de revue gepasseerd. Ik ben net terug in Nederland na bijna 5 jaar in Cambodia gewoond en gewerkt te hebben. Daar ben ik begonnen met customizen. (met gepaste trots kan ik zeggen dat mijn 1e poging op the bike shed is gepubliceerd)
KLIK hier maar als je nieuwsgierig bent. Na een lange fietsreis terug naar NL was het tijd voor weer wat gemotoriseerd vervoer. Er zou een nieuwe project fiets komen.
Er bood zich een mooie kans aan toen oude bekende vroeg of ik niet zijn motor wilde overnemen. Ik wist me nog vaag te herinneren dat hij ooit op een silverwing reed en was gelijk enthousiast. Toen bleek dat het inderdaad om die silverwing ging was de deal rond.
In de veewagen onderweg naar huis.
Na 2 jaar stilstand buiten onder een motorhoes zag ze er nogal smoezelig uit. onder het vuil zit echter nog verrassend mooie lak. Het frame heeft wel wat roest, maar dat maakt voor mijn doel net zo veel uit. EN het belangrijkst: Na 10 minuten werk liep ze weer!
Later in het daglicht iets meer aandacht aan remmen en koeling besteed zodat ik een iets langere proefrit kon maken. Dat was naar alle tevredenheid dus ik ben gelijk maar doorgegaan met de demontage. Persoonlijk houd ik niet zo van grote toermotoren dus ik ben blij met hoe ze er nu na het strippen uit ziet. Ik zie al een mooi lijntje ontstaan
Onder de roest glimt het allemaal al!
Nee, er is nog best wat werk te verzetten, maar ik heb er veel zin in. Hoop nog veel te kunnen delen hier (en misschien af en toe een vraagje te kunnen stellen)