Ben nooit zo goedgelovig, dus zelf even rekenen :
Een oer-CX wordt opgegeven door Honda voor 2185 mm, achter elkaar gaat dus niet. Met vier rails kan je misschien voorwiel van de achterste naast die van de motor ervoor zetten, meer dan is een standaard CX weer 865 mm breed. Dus voor de extra rail heb je 13,5 centimeter breedte om bijna 40cm lengte te compenseren met 2 motoren naast elkaar.
Met veel fantasie, schoenlepels en smeervet zou het misschien nog lukken. Op-en afladen duurt misschien een uurtje of wat maar vooruit. Maar dan, net als je het klaar hebt komt rijder nr.4 met z'n nieuwe koffers van 10 cm breder, nr.3 heeft een GL650 gekocht en nr.2 s CX is nu een chopper en een halve meter langer. Niets past meer.
OK, ik geloof het nu, zoals Marco al zei dus, gaat niet passen, werkt niet. Meer structureel lijkt achter elkaar zetten op een aanhanger me geen goed idee (oa. gewichts verdeling en hoe voorste langs steunen voor achterste etc)
Terug naar de tekentafel ?
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰