Regelmatig dienen zich nieuwe forumleden enthousiast aan met berichten als: "Hallo, ik ga een café racer bouwen en ik heb het volgende nodig..." en daarna komt er een lijst die eigenlijk niks mag kosten. Terwijl gestrande projecten, als ze al te koop komen, voor giga bedragen pas weggaan. En vaak ook nog eens kwade reacties geven als "dan breng ik 'm wel naar de oud ijzer boer..." als de geboden bedragen hem niet aanstaan.
Deze site staat aardig bekend in het motorwereldje dat eigenaren van CX'en hier goed geholpen worden met raad en onderdelen. Ik denk dat het daarom is dat je vaak dit soort berichten tegen komt.
Cynisme valt het nieuwe forumlid ten deel als al gauw blijkt dat we niet met een CX liefhebber te maken hebben maar met een Caféracerliefhebber. Helemaal als we met een "me-moter" typetje hebben.
Beste caféracer, zelden zijn je creaties mooi. En nog zeldzamer rijd je caféracer omdat je hem zodanig verkloot hebt dat 'ie het ook niet meer gaat doen. De twee caféracers die ik vorig jaar bij de nieuwjaarsreceptie heb gezien zijn tot nu toe de enige rijdende die ik gezien heb. Als er zoveel CX'en verbouwd worden, waar zijn ze dan? Ik daag iedere CX caféracer uit op de nieuwjaarsreceptie te komen. Lukt dat niet dan op SJK te komen (toegegeven, het weer en belastingdienst wil dan vergeeflijker zijn). Pas dan herzie ik mijn mening dat er onnodig veel gestrande projecten staan bij de mensen thuis.
Ook mijn GL is inmiddels verre van origineel. Geef ik onmiddelijk toe! Maar ik pomp er zoveel mogelijk kilometers op en met iedere km groeit de glimlach op mijn gezicht. Voldoet niet aan een norm als café racer, bobber, bagger of zoiets. Ja ook niet aan de schijnbare normen die aan een ratbike worden toegeschreven.
Behalve hoofdschuddende reacties krijg ik geen lading kritiek over me heen. Iedereen weet dat ik een groot liefhebber van de CX ben.
Ik wijt het aan de "me-moter" typetjes die zich hier komen melden die geen CX liefhebber zijn maar Caféracerliefhebbers die wel een lading kritiek over zich heen krijgen.
Dus aan iedere toekomstige café racer die zich hier meld en dit leest: Stel je eens normaal voor en leg eens uit waarom je een CX kiest om er een caféracer van te maken. Ik denk dat als je een CX liefhebber bent, je net zo hartelijk wordt ontvangen als dat je jezelf presenteert!
Iemand nog iets aan toe te voegen?
Hoe moeilijk kan het zijn?