Ik zou niet weten of de balanspot te lassen is. Wel denk ik dat als er een gaatje zit, je niet al te lang hoeft te wachten op het volgende gaatje. Dus wat betreft de balanspot zou ik zeggen : vervangen.
Het pootje van een CX geeft wel vaker aanleiding tot denken van ; hij valt, nee, ja, nee toch niet. Ik persoonlijk vind dat het wat aan de korte kant is. Daarom is er 10 jaar geleden een klein stukje met erg slijtvast kunststof onder de zij standaard geplaatst. Een centimeter of anderhalf. Werkt prima.
Ook heb ik ergens gehoord/gezien dat iemand een ring onder de poot heeft gelast, ook weer een centimeter of zo. Dus het verhogen/verlengen van het zijpootje wordt wel vaker gedaan.
Maar het eerste wat je kunt bekijken, en eventueel verhelpen is de U-vormige aansluiting van de poot. Die heeft de neiging wijder te worden, en dat geeft ook ruimte om schever te gaan staan. Kijk maar wat er gebeurt als je het pootje, opgeklapt en wel, probeert te bewegen, niet naar beneden, maar binnen-buiten bewegen. Daar zit vast wel speling in.
<toevoeging: fotootje gevonden>
Harmony,
Hans.
( heeft misschien nog een fotootje )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken