Ik zou in de eerste plaats de gebruikers handleiding er bij halen.
Daar in staat o.a. (optimate 4)
<begin citaat>
3. Wanneer enkel LED #7 (rood) brandt of wanneer LED #6 (geel) en LED #7 (rood) beide branden, is er sprake van een ernstig probleem. Rode en gele + rode LED's #7 en #6 (of alleen GEEL #6 voor een afgedichte accu) betekent dat de spanning van de accu na het laden niet behouden blijft of dat de accu niet gerecupereerd kon worden. Dat kan te wijten zijn aan een defect in de accu zelf, zoals een kortsluiting in een cel of totale sulfatering of, indien de accu nog steeds verbonden is met het elektrische systeem dat hij ondersteunt, kan de rode LED #7 een stroomverlies aangeven door beschadigde bedrading of een beschadigde schakelaar of contact of toebehoren binnen de schakeling die stroom verbruiken. Een plotse belasting zoals de koplampen van een voertuig die ingeschakeld worden terwijl de lader is aangesloten kan er ook voor zorgen dat de accuspanning aanzienlijk daalt.
<einde citaat>
Dus er is wel degelijk iets aan de hand met je accu. Vloeistof controleren kan geen kwaad, denk ik.
Overigens , welk type accu hebben we het over? Een Varta, maar dan .... ?
Schiet me ineens te binnen... Het hoeft niet aan de accu te liggen, ook de Optimate kan een defect hebben. Hoe je daar achterkomt? Euh.... Met een zeker tw weten goede accu testen, of een andere Optimate aan je accu proberen.
Succes !
Harmony,
Hans
( spannend hoor, accu's

)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken