Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

gewicht van de cx500

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver ruigewolf
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 april 2019 08:28 
goedemorgen

momenteel ben ik bezig een cx500 op te knappen en dan uiteindelijk weer op kenteken te zetten.

deze was door laatste eigenaar ingeleverd voor sloop.

nu ben ik redelijk nieuw in de cx500 wereld maar de type heeft wel altijd mijn aandacht gehad.

na enig google werk zie ik overal terug dat de motor gemiddeld rond de 220kg zou moeten zitten aan gewicht

maar als ik naar mijn vin nummer tag op de motor kijk staat er toch echt 397kg en het model is honda cx500.

ik heb de type met de grote stuurkuip.

mijn vraag is dus ook kan iemand hier mij daar meer duidelijkheid over geven waarom er bijna 180 kg verschil in zit met wat ik tot nu toe ben tegen gekomen op internet.

groetjes dirk
cx500 liefhebber

Schrijver Ton
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 april 2019 09:45 
220
Tonda

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 6 april 2019 09:48 
Welkom op het cx forum Dirk.
Als je op de home pagina van deze site kijkt, vind je 'over CX'. Daar zie je de modellen en per model wat basis gegevens. De 'standaard' CX500 weegt iets van 217kg. Het zwaarste model, de CX650Turbo, weegt iets van 260kg.
Ik heb geen idee waar die 397kg waar jij het over hebt vandaan komt. Zelfs met een kuip op een CX kom je niet boven de 250kg. Waar zoek (tag) jij dat VIN nummer?
Succes met het opknappen van je CX.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Jos aCampo
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 april 2019 10:31 
Is het geen lbs?

Schrijver ruigewolf
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 april 2019 11:29 
Hoi heb de info van het plaatje af die op het frame zit

Type cx500
Gross 367kg
Netto 397kg
Frame nr . CX500 2086152
PVA 77.6548
Cil 496cm3

Helaas geen kenteken er meer bij heb inmiddels info ook opgevraagd bij RDW.
Vind het zelf ook raar aangezien ik een kawa gox600 heb gehad die ook 220kg weegt en de honda voelt gewoon net zo zwaar aan.

Denk zelf ook dat het verkeerd is gedrukt vandaar de info bij rdw opgevraagd
cx500 liefhebber

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 6 april 2019 12:10 
Gross wil zeggen: het maximale toelaatbare gewicht. Motor, frame, vloeistoffen, berijder en passagier, enz.
Zie: The gross vehicle weight rating, or gross vehicle mass is the maximum operating weight/mass of a vehicle as specified by the manufacturer including the vehicle's chassis, body, engine, engine fluids, fuel, accessories, driver, passengers and cargo but excluding that of any trailers. The term is used for motor vehicles and trains.
Vandaar die bijna 400kg!
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ruigewolf
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 6 april 2019 13:55 
Oke dank je wel dan is dat in iedergeval duidelijk.

Nu eerst alles door meten heb geen vonk ben bang dat dynamo aan zijn eind is gekomen.

Uiterlijk is hij nu netjes alleen nu verder met nieuwe kabels leggen aangezien deze met tig aan kroonsteentjes zit verbonden. Vorige eigenaar had motor aan de kant gezet zonder bougies er in dus hele zaakje was vast komen te zitten...maar dat is inmiddels verholpen en motor draait mooi rond nu en geen beschadigingen aan cilinders gelukkig.

Hopelijk binnenkort een lopende motor die voor de keuring kan en dan in de zomer lekker kunnen toeren
cx500 liefhebber

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 april 2019 18:44 
ook weer een dynamo probleem?
nouw dat gaat uit de hand lopen.
dynamo is niet leverbaar meer.
We moeten gaan zoeken naar andere opties.

Waarschijnlijk gaat er een ombouwset komen uit de silverwing, deze dan maar plaatsen in een cx500 blok.
Of nog een andere optie, de ignitech ontsteking.
Helaas heb ik nog twee opties die ik na wil lopen, helaas nog niet getest, Kom er niet aan toe.
Hoop binnen kort meer antwoorden te hebben.
Voorlals nog is de dynamo nog niet leverbaar. Deze is door de producent al 4x uitgesteld.
Afgelopen week had deze binnen moeten zijn. ik had er al 10 willen bestellen, maar ze zijn er nog niet.
Jammer..
zit mij hoog op.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 10 april 2019 01:51 | Aangepast door: erikcx 
Er zijn er dynamos leverbaar uit China..... Aliexpress
Maar de vraag is.... is het prut of is het net zoals (bijna) alle elektronica: "het komt uit China en werkt zoals het hoort"

Als iemand meer weet over de kwaliteit van Chinees geleverde dynamo's hoor ik het graag!

Erik

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 10 april 2019 09:28 
erikcx:
dynamos leverbaar uit China..... Aliexpress

Het zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Even goed naar het plaatje gekeken, en het lijkt mij (maar wie ben ik?) dat het de stator is voor de TDI modellen. De aparte windingen voor de CDI kan ik niet terugh vinden op de afbeeldingen. Dus er is waarschijnlijk ook een extra o9ntstekings unit nodig. Ignitech ??

Harmony,
Hans.
( dynamo die r niet is geeft veel spanning.... gek hoor )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver borisz
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 10 april 2019 10:16 
Ik denk ook dat het de dynamo is voor de thyristor ontsteking. Volgens de verkoper is het product ook geschikt voor een GL, dan moet het dus wel een G8 stator zijn.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 10 april 2019 11:06 | Aangepast door: brinkcx 
om verwarring te voorkomen :

de benamingen zoals G8 (zonder CDI voeding) en G47 (met) zijn dacht ik afkomstig van één leverancier (Electrex?) en die zal je normaal niet bij een andere leverancier zien. Met of zonder die typering dus altijd controleren dat het past en is wat je hebben wilt.

En mijn strikt persoonlijke voorkeur : als je CDI-stator laadspoelen het begeven hebben, koop dan gelijk een Ignitech en een nieuwe stator zonder CDI wikkelingen. Kost wat meer, maar dan hoef je niet meer te wachten tot ook het CDI kastje sterft ......

Plezier, Frans

(die al jaren geleden werkend CDI kastje preventief vervangen heeft door Ignitech (maar nog wel CDI kastje als spare aan boord, ja, getest, werkt nog steeds!) Op 2e CX is iig ook reserve CDi box aan boord))
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver ruigewolf
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 10 april 2019 11:26 
zoals het nu lijkt is het bij mij gelukkig slechts bougiedoppen vervangen de weerstanden die hier in zitten zijn bijna helemaal vergaan. de fiets heeft vanaf 2016 in weer en wind buiten gestaan .
zo was de carb ook totaal naar de filestijnen.

heb net via marktplaats een goeie carb en 2 werkende bobines met doppen op de kop weten te tikken deze aankomend weekend monteren en dan eens kijken als er leven in zit.

had alles doorgemeten met behulp van enkele videos van marco die op youtube staan en de waarden die ik aflees zijn allemaal netjes zoals het hoort.

heb de motor gekocht voor 90€ dus aan kosten valt het reuze mee.

ben nu alleen op zoek naar een kleurenschema van de kabelboom aangezien de gehele voorkant van de boom houwtje touwtje werk is geworden door vorige eigenaar. tot nu toe 13 bijelkaar geknepen kabelschoentjes en 8 kroonsteentjes ontdekt met allemaal zwart draad.
cx500 liefhebber

Schrijver ruigewolf
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 10 april 2019 11:27 | Aangepast door: ruigewolf 
als iemand de schema heeft voor mij zou ik dit zeer op prijs stellen
cx500 liefhebber

Schrijver MAST

Moderator 
#15 | Geplaatst: 10 april 2019 11:58 | Aangepast door: MAST 
Schema staat op de site. Home pagina>tabblad Techniek> bedradingsschema's.
KLIK
(Een link invoeren valt niet mee als je in een hobbelende bus zit)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 gewicht van de cx500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven