Je legt hem gewoon neer op de plek van de oude cdi unit.
En dan past het zadel er zo op.
Ik zelf ben eigenlijk al een jaar of 6 bezig om de cdio unit na te bouwen. De grap is dat dit ook bijna gelukt was. Ik had een belichtings machine gekocht, een printen ets bak gekocht, en de middelen om de print dubbelzijdig zelf te kunnen maken. De print lay out had ik ook al klaar,,, ja dubbelzijdig. De componenten had ik voor 95% achterhaald.
En de overige 5% zou ik ook wel op lossen. Echter moest ik door tijd gebrek de zaak even staken. En in die periode kwam deze cdi boxjes op mijn pad. Ik heb er een stuk of 5 opgeblazen omdat ik fouten maakte, eigenlijk niet goed wist wat ik deed. Echter bleef de zaak mij trekken. Het moest toch kunnen, Reden dat ik hier mee door ging was dat ik wist hoe deze cdi boxjes intern hun werk deden. Ik weet ook hoe de cdi unit van de cx500 werkt. Sterker nog, ik heb op school moeten berekenen aan dit soort zaken. Spoelen, weerstanden en condensatoren. Leuk, maar ik weet ook dat hier snel een afwijking in kan komen. Ik heb Ko Mailjaars Ooit eens 7 cdi units mee gegeven die toen getest zijn door carmo elektricks. De grap was dat ze allemaal wel wat deden, maar afwijkingen vertoonde. Dat had ik al voorspeld. Geen enkele cdi unit cx500 doet wat hij moet doen. Bij benadering werkt het wel. Echter de CDI cx500 bestaat uit 1 voeding, maar wel degelijk uit 2 ontsteek unit die onafhankelijk van elkaar zelfstandig vervroegen. Dus hierdoor kan het gebeuren dat de linker cilinder meer vervroegt dan de rechter cilinder of anders om.
Bij de Ignitech, en Mijn cdi units is dit voor geprogrammeerd. Dus de vervroeging is gewoon gelijk aan elkaar. Links en rechts zijn gewoon het zelfde. De vervroeging gebeurd nu door een IC..Teller, Toeren tal meting, en aan de hand van het toeren tal weet deze IC dus hoeveel tijd eerder een vonk moet komen. Dus, vooraf vast gesteld, en 100% zeker. Het werk dus totaal niet op spoelen, weerstanden, en condensatoren. Dus het is veel netter, mooier.
Hierdoor zal je bij ignitech en Marco Becker CDI unit een mooiere loop hebben. Sterker nog, mijn voor spelling is zelf dat als er wat luie cxjes rond rijden juist met deze ontsteking weer een fitter gevoel geven. Bij een oude cdi unit kan het gebeuren dat de vervroeging niet maximaal gehaald gaat worden. Echter een paar graden meer of minder bij normaal gebruik merk je niet, maar juist dat je een keer door wil trekken bij 9000 toeren is de ontsteking heel belangrijk. Dan merk je het wel.
Zo dit was in een noten dop even hoe ik hier op gekomen ben.
De oude cdi units maak ik dus niet meer na, ik gebruik er de stekkers van, en monteer die du op de nieuwe marco becker cdi unit.
Vraag, oude kapotte cdi units niet weg gooien. Stuur ze naar me toe. Ik betaal de verzend kosten gewoon.
Het gaat mij om de stekker en bedrading. Ik hoop echter nog verder door te gaan met ontwikkelen, en ze zelf in te bouwen in het oude cdi unit huisje.
En dan,,, dan lijkt het retro....en dat zou nog leuker zijn...
Groetjes Marco Becker,,, hou you tube in de gaten.. komende week zet ik er meer op.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html