Zelfs met een werkende CDI box vind ik vervangen met Ignitech een goed idee
Dat heb ik jaren geleden al gedaan met m'n rode CX. Er zijn ook andere CDI vervangers maar persoonlijk ben ik nogal van die Ignitech dingen, vind ik een mooi ontwerp, het werkt en je kan er nog meer knoeien ook - niet aanbevolen overigens als je niet exact weet wat je doet.
Zonder dollen, die CDI boxjes zijn inmiddels zo'n 40 jaar oud en dat is niet goed voor de interne analoge onderdelen, e sterven gewoon langzaam af.. rij je ermee, zorg dan zo mogelijk voor een reserve aan boord. En ja, bij m'n huidige 2e CX die nog gewoon met een CDI rijdt is er een reserve aan boord (getest!) Zelfs op de Ignitech fiets zwerft er een CDI boxje in de kuip. Dat werkt nog steeds ja, getest, dank U, maar nog nooit nodig gehad.
Overigens kan ik van hier af niet garanderen dat het met een Ignitech of equivalent wel werkt. Er kan meer loos zijn, zoals een kapotte killswitch of een verkeerd contact slot, ik roep maar wat.... Waar woon je eigenlijk, mischien iemand in de buurt voor een CDI kastje om te proberen en dergelijke.
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 π°