Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Nummer van CX500 niet te vinden in documentatie.

 
Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 feb. 2020 13:36 
Een CX500 opknapper gekocht met nummers die ik niet
terug kan vinden, op kenteken staat: GL 500-1007294
Fr no. OOHOML00007294
Bijz. Basis T.G.K. HONM-1161
Uitgegeven 21 Juli 1986
Motor no. GL 500E-1007295.

Frame en motor horen waarschijnlijk wel bij elkaar aan de nummers te zien.

Vraag : Wat voor type motor is dit, van belang voor het bedradingsschema waar problemen mee zijn.

Met vriendelijke groet, Bob v.d.Heijdt.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 10 feb. 2020 14:23 
Hoi. Dat is waarschijnlijk een CX die oorspronkelijk voor de Japanse markt was. (daar werden ze GL genoemd) Zie dit schema bij Motofaction.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 feb. 2020 15:56 | Aangepast door: brinkcx 
Hallo Bob,

Da's idd een Japanse GL500 zo te zien. Ik heb hier onlangs nog 1007048 zien langskomen, dat was een GL500 wing Custom, te vergelijken met een CX500C in NL. Japanse uitvoering te herkennen aan rood vanaf 80km/h op de teller, waarbij dan origineel ook nog een rood lampje ging branden.

Begrijp ik het goed dat jouw frame nummer anders is dan nummer op kenteken ???

plezier, Frans

Correctie : zo'n CX heet een GL500 wing custom , als je wilt zoeken, met custom wing kom je er niet uit
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 feb. 2020 18:39 
doe geen moetje bob... dat met die bedrading wordt een heel groot probleem.
Je zal de bedrading zelf moeten op lossen, en of repareren.

Voor de CX500c modellen zijn er nog al wat verschillende draadbomen in omloop

Ik zal er een paar op noemene,

cx500 c cdi unit oer model schakelaars.
cx500c cdi unit gl500 model schakelaar, knipperlicht relais aan zij kant grapje,,, wel met cdi unit.
cx500c gl500 bedrading met nec.

Dan hebben we nog de verschillende draad bomen van hier boven met verschillende contact sloten, volgens mij heb jij het model van de cbx1000 six......
\en dan hebben we nog het gl500 gl650 model, en het cx500 oer model..
Dat gl650 model, kan een verlengde draad boom hebben aan de schakelaar..

Kom jij er nog uit?

En dan zijn er nog een paar verschillende draadbomen. Dus, erg lastig om te vinden.
Ik waag me er ook niet aan...

Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 feb. 2020 21:38 
marcobecker:
Ik waag me er ook niet aan...

Hmmm..... Ik wel, mits ik zo een geval onder mijn handen heb. Op afstand is het toch wat moeilijker. En wat schema betreft.. Ook de schema's uit hetv Grote Boek van Peters kloppen niet helemaal......

Harmony,
Hans.
( meestal gaat een draad van het ene punt naar het andere, meestal dan..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 feb. 2020 22:53 | Aangepast door: brinkcx 
En zelfs in de Honda schema's zitten foutjes.

En ik sluit me bij HansV aan (niet omdat ie jarig is hoor) en waag me er ook wel aan. Zolang alles bij elkaar blijft kom je ook met een minder goed schema of van iets ander model een heel eind. Gewoon de standaard kleurtjes bij elkaar houden en zo. Pas als je bedrading van verschillende fietsen door elkaar wilt gebruiken wordt 't interessant. Dan blijkt bij voorbeeld dat die kabel naar 't stuur niet lang genoeg is en de connector niet past .......of het contactslot is verkeerd...of de kabel in de kuip van die GL1100 die hetzelfde lijkt geeft een fraaie kortsluiting.... dat soort dingen.

Gewoon even kijken wat je doet, beetje gezond verstand.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 feb. 2020 11:39 
Allen bedankt voor de reactie, de motor zelf ziet er uit als een 500-C en heeft NEC ontsteking.
Nu dan gaan ik maar weer alles doorbellen een goed tijdverdrijf.

Frans, de nummers zijn hetzelfde.

Groetjes Bob.

Schrijver borisz
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 feb. 2020 15:42 
Bedrading, altijd leuk!!!

Tip voor de bedrading: alle oude draadbomen die je gaat vinden zijn stug en uitgehard. Kans op storingen bij het ombouwen is aanwezig.

Als je het echt goed wilt hebben:
Bedrading uitbouwen
goed schoonmaken zodat je de kleuren enigszins kan zien
spijker de draadboom op een plaat en hang hem aan de muur
draadkleuren en stekkers inventariseren
Namaken maar!

Ik weet dat een kabelboom er als een enorme wirwar uitziet, maar eenmaal op een plaat bevestigd zul je zien dat het een stuk overzichtelijke wordt.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver norby
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 15 feb. 2020 02:37 
bob, ik sluit me bij deze verhalen aan.
mits de bekabeling nog in goede staat is het best te doen.
bij jouw Japanse type zijn er extra schakelingen
en sensoren bijv die een extra draadjes nodig hebben, die
kun je met handigheid erbij doen of evt onnodig omzeilen,
en vergeet niet dat er vooral in vechta veel extra kennis is
die hiermee kunnen omgaan.
nb

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Nummer van CX500 niet te vinden in documentatie.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven