Voor wie toch magneetjes wil gebruiken, hou dan rekening met :
- sensors (Hall effect) zijn afhankelijk van polariteit magneten, let op goede stand magneetjes anders werkt het slecht/niet (!)
- magneetjes op de (voor)velg werkte voor mij niet bij >40km/u , dan komen ze te snel langs sensor, teller kan t niet bijhouden en raakt in de war
- magneetjes op rand achternaaf gezet boven cardan, sensor op cardan, kabel verlengd en netjes langs swingarm werkte voor mij, geen probleem kabel/sensor gedoe bij voorvork.
- op de (meeste?) sensors zit een LEDje waaraan je kan zien wanneer actief, te gebruiken voor optimaal positioneren magneetje(s)
- kalibreren/controleren met GPS van navigatie
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰