Ik ben laatst met de Deauville over een dijk gereden. En een half uur later nog een dijk, een andere. En tot overmaat van ramp ook een gesloten verklaring gemist, weer bij een dijk. Als echte motorrijder heb ik dus heel veel overlast veroorzaakt, zo te lezen. De snelheid was aanzienlijk, de eerste dijk ongeveer 40-60, de tweede rond de 60 en hert laatste stukje wel 30 (ik had het te laat in de gaten) , En ik reed met een grote groep van wel 5 motoren!!
Nou moet ik zeggen dat ik een paar dagen geleden ook motoren langs hoorde komen en dacht, 'nou, dat mag best wat minder' want ik kon ze minuten lang volgen , gewoon op het geluid. En ook hoor ik wel eens een motor langskomen over de A12, wat bijna een kilometer verderop is. Okee, 's nachts, dat wel.
Ooit heb ik een stukje gelezen over verkeershinder bij verschillen de voertuigen. Op MF ? Weet niet meer, maar 't ging ongeveer zo.
Man rijdt met zijn auto naar huis, en stoort zich aan de motoren die om hem heen schieten.... rot motoren, denkt íe
Thuis, na een dutje, pakt hij zijn eigen motor om eens heerlijk bochtjes te doen op een naastgelegen dijk, maar komt steeds fietsers tegen waar hij voor moet afremmen... rot fietsers.
Aan het einde van de middag pakt hij zijn fiets om heerlijk in de natuur te gaan toeren, maar er lopen steeds maar mensen over de weg.. Rottige voetgangers ...
Na het avond eten gaat hij nog een wandelingetje maken, maar wordt bijna van de sokken gereden door een automobilist... Rot auto's moppert hij.....
Ik denk dat de overlast in hoofdzaak door een minderheid wordt veroorzaakt. Een luidruchtige minderheid, dat wel. En omdat de minderheid een andere minderheid hevig stoort, zal de meerderheid van de motorrijders daar de consequenties van ondervinden.
Maar als je nou denkt dat de luidruchtige minderheid zich daar iets van aan zal trekken ? Echt niet......
Harmony,
Hans
( die denkt dat een dijkverbod er echt wel zal komen..... , maar hoe dan met electrische motorfietsen ??? )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken