Ruime voorraad goede adviezen hierboven, van mij ook nog eentje....
Denk er ook aan dat een CX altijd dankbaar reageert wanneer links en rechts alles gelijk en synchroon loopt. Te beginnen met de carburateurs (als eerder al genoemd) en de normale afstelling van kleppen, maar kijk ook eens naar de ontsteking. Een (gegarandeerd oude) CDI box kan goed lijken maar dat zegt ook niet alles. Ik heb hier een CX met CDI, loopt rustig met de originele CDI box, ruw met een ander CDI kastje dat als reserve aan boord is. Ook voor TI ontsteking die los is geweest is controle met de stroboscoop een goed idee. Ik weet het, bij een CX hoef je "nooit" de timing te controleren, maar als de boel wat meer trilt dan nodig lijkt na een jaar of veertig kan 't wel degelijk uitmaken is mijn ervaring.
Met een Ignitech of dergelijke zal je minder snel last hebben, maar zelfs dan kan een gammele pickup spoel of dergelijke je parten spelen.
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰