Over brikkenvirussen, het is meer het N + 1 virus. En ik ben niet heel kieskeurig wat merken betreft (als staan er nu alleen Yamaha's).
Mijn plezier met brikken / youngtimers /oudere motoren gaat over het weer laten herleven van een "dood" exemplaar. Anders gezegd het geeft een kick om een motorfiets waar iemand anders van zegt "dat ding kan naar de sloop" weer wegverkeerswaardig te maken.
Daarbij is het voor mij (met een soort kantoorbaan) erg fijn om fysiek wat te prutsen te hebben, sleutelen is echt ontspanning. En daarbij ben ik de gelukkige omstandigheid dat ik de beschikking heb over een garagebox (dus kan rommel maken en de deur dicht gooien en aan de koffie of het bier
zonder dat er opgeruimd hoeft te worden hoef
).
En voor wat de CX betreft, heb pareltjes gezien, maar ook exemplaren die toch echt meer het etiket "brik" verdienen. Wel geldt voor mij dat een motor in zijn originele verschijningsvorm meestal de voorkeur heeft. De meeste verbouwingen zijn meer mishandelingen (al heb ik zelf wel een XS750 enigszins gemodificeerd, weet het is geen Honda en geen CX
).
Nog een kleine aanvulling, mijn garage bevat de volgende motoren, 1 x FZS600 (1999 mijn dagelijkse gebruiksfiets), 1 x XS750 1977, 1 x XS850 1980, 1 x XS400 1981 (rijdt nog niet) en een vanuit Canada geïmporteerde YX600. En de max is 6 motoren in de garage.
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)