Even wat toelichting bij de foto's.
Foto Linksboven
Dit is de toerenteller in goede conditie. In het brugframe zit de buitenkant van de doorvoer mooi vast.
Deze verbinding gaat dus na lange tijd langzaam loszitten en kan helemaal loslaten.
Foto Rechtsboven
Onder het magneetwieltje zie je de verbinding. Hier zit alles nog in de goede positie maar er zit al wat beweging in. Erg solide is de verbinding dus niet.
Foto Linksmidden
Hier is de doorvoer dus helemaal losgekomen. Duidelijk is het lipje te zien om hem te positioneren bij het terugzetten.
Ook zijn er al draadeindjes geplaatst. Dat zouden ook langere boutjes van buitenaf kunnen zijn maar dit positoneert alles mooier en is gemakkelijker bij het monteren.
Foto Rechtsmidden
Hier zijn duidelijk de draadeindjes te zien met de contramoertjes. Hier zit alles verder nog los.
Foto Linksonder
Hier is de doorvoer weer in de goede positie in het brugframe geplaatst en met de draadeindjes voorzichtig door de plastic kast heen gedaan en een O-ring geplaatst.
Foto Rechtsonder
Aan de buitenkant is nu een plaatje gezet. Als alles goed in positie is gebleven kunnen de moertjes vastgezet worden.
Zoals Arnold al terecht aangaf is het goed om er nu een paar kleine druppeltjes olie op te doen want soms is er nauwelijks smering meer.
Bij mij heeft dat bij diverse tellers het ronddraaien enorm goed gedaan. Ik heb dat met een boormachine en een stukje binnenkabel goed kunnen constateren.
Opgemerkt moet worden dat ik op veel tellers een dergelijke oplossing zoals hier getoond toegepast zag. Ik heb het dus alleen maar uit elkaar gehaald en weer gemonteerd om te kijken naar het hoe en waarom.
Rest me nog om te melden dat ondanks een paar druppeltjes olie mijn te trage teller, waarvan trouwens alles nog steeds goed vast zat, niet opgeknapt is. Dat zal dus een andere oorzaak hebben. Misschien toch een te zwak magneetje na lange tijd...
Gr,
Jaap