Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Koppelingsveren

 
Schrijver Tom76
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 sept. 2020 13:49 
Hallo
Gezien mijn koppeling slipte en ik nog een reserve motorblok had liggen , heb ik de koppeling uit het reserveblok gehaald en zal ik deze als test in het motorblok van de rijdende Cx 500 monteren. Ik merkte echter een verschil in lengte van de koppelingsveren. Reserveblok : 35mm, origineelblok 32mm. Mag ik de veren van 35mm monteren? Of zijn deze te lang?
Bedankt
Tom

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 sept. 2020 21:11 
De service limit is 32,5mm, die uit jouw originele blok zijn met 32 dus versleten te noemen. De standaard lengte is 33,9mm.

De veren van 35 zijn dus eigenlijk beetje te lang, maar belangrijkste is hoeveel druk ze uiteindelijk opleveren. Mogelijk zijn het "extra sterke" veren die soms verkocht worden voor de CX. Gewoon proberen zou ik zeggen. Let bij montage op toestand van de boutjes en zet ze niet te vast anders gebeuren er vreemde dingen, gebruik evt. een momentsleutel.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 sept. 2020 21:23 
Zijn het geen veren van de cx650
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Tom76
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 sept. 2020 23:08 
Hallo, ze zaten in een GL500 blok, dus versleten
Ik heb het gemonteerd en getest. Alles werkt en geen slippende koppeling meer, wel hardere koppeling.
Bedankt

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 sept. 2020 09:21 
zijn waarschijnlijk imitatie.

Kijk ik wil best materiaal verkopen. Uit ervaring weet ik dat mensen graag over versleten onderdelen willen praten. Ook ik doe dat maar al te graag.
Echter een koppelings veer is nooit versleten, ook als is deze korten dan honda aan geeft. Uit ervaring weet ik dat versleten platen altijd het probleem zijn, en in sommige gevallen, maar dat komt zelden voor de olie een gedeelte van het probleem kan geven.

Nu met te lange veren moet je behoorlijk knijpen. Dat was niet nodig geweest. Als ik het gevoel heb dat een cx of gl te zwaar knijpt, dan gooi ik er nieuwe kabel op, en ruk de veren er uit, gooi deze gelijk weg. imitatie, troep op deze plek in het blok. Koppeling van honda is boter zacht, werk heerlijk en je kan de hele dag in de bergen racen. Ook met veren die iets te kort zijn. Had je nieuwe platen gemonteerd, dan had je gelijk het verschil gevoeld. Nu komt het, in het gl500 blok zaten al zwaardere veren,,,,waarom???? dat is dus niet nodig!!!! dus die set is waarschijnlijk ook versleten, en dan denk iedereen aan zwaardere veren. Draai het om, zet er nieuwe platen in en het werk weer heerlijk soepel.
Ook naar neutraal schakelen gaat dan weer heerlijk soepel.

Bij de gl500 komen versleten platen vaker voor. GL500 is zwaarder belast. Slijt sneller. Bij de cx500 geen de platen langer mee. EN ja, goede platen trekken een cx500 op achter wiel!!!! En daar heb ik geen zwaardere veren voor nodig.

Dan de veren van een 650 in een 500 blok monteren. Ik weet niet of dit kan. Wel weet ik dat deze altijd een paar windingen groen hebben. Dus een gl650 veer is groen.
Zo hou ik ze uit elkaar.

Nog een tip, olie van de action, shell wat er een tijdje is verkocht, deze niet gebruiken in cx500 blok!!!!!!! en vermoedelijk ook olie van de formido. De rest kan je allemaal gebruiken.
Bijna alle olie soorten gaan goed in een cx500 blok....( oei, dit is vloeken in de kerk nu......olie ,, het onderwerp is weer aangebroken)

Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Koppelingsveren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven