Aardig onderwerp, weer eens wat anders dan de beste olie of zo. Maar hier kan je nog wat aan zien voor de keuze, de maat staat er op.
Kijk onderop de hoofdremcylinder die je denkt te vervangen. Gewoonlijk staat daar de maat van de boring in mm of inches op, voor de CX-achtigen meestal 14mm maar er zijn verschillen. Dan zoeken bij de leveranciers naar een nieuwe met die maat boring(of hoogstens net iets groter). Leveranciers in Verweggistan die de maat niet vermelden misschien gelijk maar vergeten, die weten niet wat ze verkopen, dichtbij alleen als ze garantie geven voor goede werking voor jouw type CX.
En kwaliteit, tsja, ik heb eens een (heel goedkope) Chinese gehad met een productie foutje, remvloeistof droop er vrolijk uit door een gaatje in de behuizing, weggemikt. Ook wel goede voor weinig, maar het blijft beetje gokken, neem liever niet de aller-aller-goedlkoopste. Van een gerenommeerde zaak dichtbij eens een verkeerd type in de goede verpakking, duurt even voor je er achter bent. Was veel duurder maar wel met excuus vervangen voor de goede. Ook hier krijg je (meestal)waarvoor je betaalt
Plezier, Frans (die uit de achterhoek, niet uit Zeeuws Vlaanderen)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰