Hallo Stefan,
het meeste heb je wel zo te horen. Momenteel heb ik geen motoren die in de winterstop moeten, maar als ik ze wel heb doe ik er meestal weinig bijzonders aan anders dan idd tank vol (E-nul benzine), carbs leeg en ja, verse olie en meestal een vers oliefilter. De olie houdt bij normaal gebruik allerlei verbrandingsproducten en ander afval zwevend of in oplossing, als je dat laat staan gaat het neerslaan in de motor en mogelijk de onderdelen wat aantasten. Gewoon even warm rijden, verversen en weer even warm rijden, wegzetten. Beter vaker de CX ververst met huis-tuin-en-keuken olie dan lang doorgaan met dure (mijn mening, er zijn andere).
En die accu hoeft (als íe goed is) ook niet constant aan de druppellader. Mag wel hoor als je een goede lader hebt, maar ik gebruik tegenwoordig accu's die het ook wel drie maanden volhouden zonder als je ze vol geladen afkoppelt voor de winter (motobatt maar andere goede types zal ook wel gaan). Ze staan dan wel goed vorstvrij.
Plezier, Frans
(die ook met vriezend weer wel eens motor rijdt zolang er geen ijs of zout op de weg ligt)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰