Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Waterpumpseal merk MI type CF250

 
Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 dec. 2020 11:49 
De seal in het achterdeksel lekt en hier heb ik op voorraad enige MI seals. Heeft iemand ervaring met dit merk.
Graag wat info daarover.
Gr,
Jaap en Willem

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 9 dec. 2020 13:33 
MI seals zegt mij niks. Is dat het merk? Als je zoekt op Type CF250 krijg je een of andere crossmotor te zien.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 dec. 2020 14:35 
Op AliExpres staan ze. Daar scoren ze over het algemeen 5 sterren, maar ook eentje die schrijft "slechte materialen" of iets van die strekking.
Ze worden op AliExpres trouwens zeehonden (=seals) genoemd, dat is altijd wel lachen met die vertaalcomputer van hun.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 dec. 2020 15:46 
Ja, die vertaalfouten zijn koddig van seal naar zeehond is een schoolvoorbeeld daarvan.
Kreeg trouwens net via een app te horen dat het gat wel opgeruimd moet worden naar 28,6 mm. Dat is inderdaad de buitendiameter van de set. Verder werkt het prima.
Omdat ik het zelf nog nooit gebruikt heb maar wel een paar sets heb liggen ben ik benieuwd naar eventuele ervaringen.
In de set zit ook nog een simmerring voor toepassing in de CF250 denk ik.

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 dec. 2020 17:43 
Ik laat het huis gewoon zitten en vernieuwd alleen het binnenwerk.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 dec. 2020 09:45 
Hallo André,
Bedankt voor je reactie. Volgens mij heb je al eens eerder gezegd dat je alles uit de metalen buitenmantel haalt en dan het nieuwe spul erin plaatst. Heb je dat ergens beschreven?
Is het een moeilijk karwei of is het vrij eenvoudig te doen? Haal je alles eruit inclusief veer of alleen het zwarte plastic gedeelte? In ieder geval kunnen we eens oefenen met de seal die nu lekt. Als het eruit peuteren goed lukt is het ook voor ons wellicht een mogelijke methode.
Gr,

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 10 dec. 2020 11:35 

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 10 dec. 2020 15:06 


waterpump seals.

Ik zeg niet dat je ze niet via ali-expres moet bestellen. Er zitten goede tussen, echter heb ik te veel problemen mee gehad.
1 op de 3 was toch lek!!!, en er is er 1 vastgelopen op nokkenas omdat het midden gat te klein was.
Ook de afwerking van het product zag er soms waardeloos uit.

Dus ik zeg niet dat het niet kan, maar voor mij was het niet wenselijk. Als ik reparatie voor een ander doe, dan moet het goed zijn.
En als ik er dan een x aantal terug krijg, en moet weer sleutelen, dan kost mij dat een hoop geld.
Ik ben weer terug gegaan naar de duurdere, maar wel goede seal.

Dus, probeer gerust.
En vermeld je bevindingen hier graag op de site.
Denk ook aan je koperen ring, ook die moet je vervangen, en de keerring die er achter zit.
Alles is te vinden op mijn site....

vragen, mail gerust.
Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 10 dec. 2020 20:52 
Bedankt voor de filmpjes, Erik en Marco. In ieder geval weet ik nu door de link van Erik hoe de seal uit elkaar te krijgen is door de metalen onderkant te verhitten en de lijm zacht te maken.
Ook dankzij Marco alle verschillen tussen de diverse seals die er op de markt zijn.
Genoeg info om nog eens even op te kauwen en om daarna te beslissen wat te doen.
Ik hou jullie op de hoogte!
Gr,
Jaap

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 15 dec. 2020 16:10 | Aangepast door: Jaime Pescador 
Nog geen mechanical-seal gemonteerd door hem te delen maar dat komt nog een keer. Nu volstaan met het monteren van alleen een nieuwe keramische ring. Dat lijkt goed dicht. Wie weet krijgt dit verhaal nog een vervolg.....

Wat mij wel opviel in het mooie filmpje van Marco is dat hij de afdichtring op de uitwendige waterpijp op de verkeerde plaats monteert. Die moet niet tussen de ribbels maar voor de eerste ribbel zitten. Een veel gemaakte fout die afdichtproblemen kan geven en ook veel geeft.
Zie ook dit Honda Service Bulletin
ter verbetering van de info in het manual.
pijpje en  O-ring

Gr,
Jaap

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 17 dec. 2020 13:17 
Dank je Jaap voor de aanvulling over de afdichting van de waterpijp! Ik denk dat het daar vaak mis gaat want de O-ring plaatsen tussen die twee verdikkingen lijkt logisch. Maar daar hoort het blijkbaar niet.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 19 dec. 2020 10:11 
Bedankt voor de foto van het Honda Service Bulletin. Ik wist dat niet! Ik deed dat ook altijd zo en had altijd al het gevoel dat de pijp zo ver in het huis zat dat hij niet lekker op die 2 voetjes op het blok aansloot. Nu snap ik waarom. Ik vraag me nu alleen wel af waar die tweede ribbel op de pijp nog voor dient.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 19 dec. 2020 15:08 | Aangepast door: Jaime Pescador 
Het goed in de voetjes vallen van het motorblok blijft altijd een beetje van zoeken en door de ring in te vetten komt hij makkelijker op zijn plek.
In het waterpompdeksel zit een borst waar de ring tegen aan moet komen. Hij komt dus tussen de eerste, buitenste ribbel van de pijp en de borst van het huis te zitten. Later is de O-ring vervangen door een getrapte afdichtring waarvan de lagere kant richting borst komt. Zie filmpje van Marco die deze getrapte ring ook gebruikt. Of de ring echt in binnenkant van de borst valt heb ik nooit bekeken. Dat doet echter niets af van de plaats op de pijp anders zou die getrapte vorm zinloos zijn. Dit service bulletin dateert nog uit de tijd dat het een O-ring was.
Waarom er twee ribbels op de pijp zitten is echt een raadsel want er blijft ook nog eens niets van zichtbaar. Nou ja, haast niets!

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 19 dec. 2020 22:31 
Als we toch bezig zijn met dat pijpje, kan iemand ook nog uitleggen waarom je voor de kapjes over die pijp heel nadrukkelijk eerst de bovenste boutjes moet vastzetten, en dan pas de onderste ?

Plezier, Frans

(aardigheidje : als je tussen de twee voetjes ook een o-ring (2e dus) steekt met wat vettigheid, dan blijft het daar binnen lekker schoon. hoef je het de volgende keer niet weer glad te maken voor montage en blijft de passing goed. En je hebt ook reserve bij de hand als je het even niet goed doet en de 1e sneuvelt - rara hoe weet ik dat 😄)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 20 dec. 2020 21:18 
Dat is het natuurlijk Frans. Een plek voor een reservering. Slim bedacht van Honda R&D!.

Over die bevestigingsbeugeltjes heb ik nooit nagedacht en me ook nooit gehouden aan de instructie? want ik begin vanzelf altijd als eerste met de bovenste en draai die waarschijnlijk onbewust als eerste echt vast. Ik heb die instructie ook nooit gelezen.... en ik kan me ook niet voorstellen dat het belangrijk is. Heb nooit platte kanten aan die pijpjes gekregen of zo. Vroeger sleutelde ik meestal zonder eerst in het manual te kijken. Pas later ben ik wat wijzer geworden en bleek het toch verstandig om dat soms toch maar vooraf te doen.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Waterpumpseal merk MI type CF250

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven