Dit is de standaard instelling zoals Ignitech 'm zelf meeleverde voor de CX, althans voor de "85" versie van hun software, even vergeleken met wat ik heb. Voor zover ik weet is dat in latere versies niet veranderd.
Er zijn inderdaad lieden die de vervroeging wat sneller laten ingaan en nog wat vroeger is ook wel gedaan, maar ik heb nog nooit gehoord dat de CX er echt veel beter van werd. Zelf vind ik het wel prima, als ik een goede proefbank had en een paar CX motoren mocht verprutsen zou ik het graag allemaal proberen, aanbieders welkom
. Sommige CDI alternatieven (Rea San bv. zie zijn manual
hier (klik)) hebben instellingen voor verschillende vervroegings krommen maar vergelijkende testen heb ik nog nooit gezien, de meeste CX rijders lijken al heel tevreden als de motor gewoon goed loopt, ik in ieder geval wel.
Wat me idd nooit zo duidelijk is geworden is waarom de latere CX500 modellen zoveel meer vervroeging hebben - hebben overigens ook iets andere nokkenassen en ook de carbs verschillen licht. En dat alles wordt dan later vrolijk door elkaar gebruikt - ik weet niet met wat voor nokkenas ik momenteel rij en de carbs komen van een GL (omgebouwd voor de Z).
Als iemand die verschillen kan uitleggen hoor ik 't graag. Zal wel weer iets met de milieu eisen in Californië of zo te maken hebben
Maar net als André doet, vooraan beginnen en zorgvuldig testen, gaat goed rijden
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰