Hallo Bertus,
vanaf 1980 tot ? hanteerde Honda een systeem met jaarletters, voor de GL500 ook, en voor zover ik weet zijn de GL500 D 's gewoon van 1983, de laatste serie in ieder geval, misschien al in 1982 gearriveerd. Die jaarletter zie je meestal niet terug in de voor ons en de handel gebruikelijke benaming, maar je kan bv. een CX500 custom van 1981 hebben die aangeduid wordt als CX500CB of CX500C (B). Je ziet dat ook terug bij als je in de overzichten van CMSNL zoekt, alleen die gaat maar tot jaarletter C voor de GL500.
Dat zegt ook niet alles (want de GL500 D bestaat blijkbaar en zou dan 1983 moeten zijn) maar dat komt volgens de legendes omdat er speciale serietjes gemaakt werden voor bepaalde landen en/of van "overschot" aflopende modellen als de CX/GL500, de GL500 D zou dacht ik vooral voor de UK en mogelijk paar andere landen zijn. Zoek eens met frame nummer in de lijsten en voor de onderdelen gewoon kijken bij wat er aan GL500 op bouwjaar dichtste bij komt, verder geen zorg over die "D".
Plezier, Frans
(Weet Jaime de spanjaard misschien beter?)CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰