En dat virus openbaart zich nu steeds meer
Ik kocht 30 jaar geleden onwetend mijn eerste rode Honda CM400T (custom), een mooie uitvoering met airbrush painting.
Beviel me niet echt voor woon-werkverkeer en werd verkocht.
Toen kocht mijn zoon 19 jaar geleden een rode CX 500 Custom die ik 16 jaar geleden van hem overnam en er nog steeds is.
Vervolgens vond ik de CX650 Custom nog mooier en kocht er een aantal omdat ze er toen er nog waren (zwarten)
Maar 8 jaar geleden vond een een hele mooi rode CX650C met weinig kilometers en die gebruik ik nog steeds.
Tot een paar weken geleden nog een 650 Custom mijn pad kruiste en ik het niet kon laten om deze aan de verzameling toe te voegen.
Een originele motor van de 1e eigenaar die jaren stil heeft gestaan maar het is wel een met 4 uitlaten dus een CB 650 Custom uit 1981.
De CB 650 C is redelijk uniek want werd net zo als de CX 650 C alleen voor Amerika gemaakt.
En nu maar poetsen en hopen dat hij over een tijdje weer rijdt.
Al deze custom motoren waren deels voor de Amerikaanse markt en Custom motoren waren ook in de mode in de jaren '70 (Easy rider)
Een wat verhoogde voorvork, dik achterwiel en allemaal hebben ze comstar wielen
Customs zijn dus toch wel mijn favoriete motoren
Tja en waar gaat mijn hart sneller van kloppen een Honda of een BSA? Beide leuk maar ik denk dat ik meer Honda liefhebber ben.
Gr. Sieds
MIJN HONDA CUSTOM MOTORENCX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'