ik zelf heb ooit 1x een cx500c gehad waarvan ik niet de juiste dokumenten had, echter stond hij wel op mijn naam, en was hij geschorst!!!, onder mijn naam. Nu komt het, ik kon hem niet meer op de weg krijgen. Ik met die fiets gewoon op een ochtend op een aanhanger naar de rdw gereden, papieren mee die ik nog wel had, en in mijn veronderstelling de juiste waren, rijbewijs mee, paspoort mee, kenteken platen mee, en dus de fiets op aan hanger. Ik naar het loket, zonder afspraak, en heb toen alles daar zo neer gelegd. De vraag was, ik wil de cx500 uit schorsing halen, waarom kan dat niet!!!!
Het wordt nog gekker, alles wat ik bij me had klopte. Echter ik zou 1 deel missen. Ik vroeg om voorbeeld, zodat ik kon begrijpen waar het om ging. de dame kreeg een rood hoofd en zij letterlijk, ik weet het niet. Ik zij je hebt toch wel een boek of zo iets? waarin het staat. Ze zij ik haal collega er bij,, ik kan het u niet uit leggen.
Collega er bij, en toen had ik 2 mensen daar staan die mij niet konden vertellen welke type, soort dokument ik miste. Echter in mijn ogen had ik de juiste, en motorfiets stond dus al op naam van mij, ik was al jaren eigenaar, maar kon hem dus niet uit schorsing halen. Hoe dan? Wat dan?
de dame deed voorstel. Het kost me iets van 8 a 9 euro. En je vraagt via digi dee gewoon via rdw nieuwe papieren aan, in dit geval dus de kenteken pas. En dan zijn alle problemen op gelost. Maas in de wet werd mij duidelijk verteld. Maar ik zij, als dat de oplossing is, dan gaan we dat zo doen!. Binnen drie dagen de nieuwe papieren in huis.
Probleem dus opgelost.
Wat ook wil helpen, en wat ik nog wel eens doe, is rdw gewoon bellen. Dan stel ik gerichte vragen, en krijg ik ja of neen te horen. Gegevens vorige eigenaar krijg je niet, maar je kan wel met juiste vragen achter halen of motorfiets bekend is, kloppend is, of gestolen, en vandaar uit kun je dan verder kijken.
Dus, als motorfiets op jouw naam staat, en er zijn geen papieren, probeer er dan gewoon domweg een kentekenpas voor aan te vragen. Wie weet kan dat dus wel.
Soms moet je gewoon kreatief zijn.
Lukt het niet, dan domweg bellen. Trek er 2 uur voor uit per keer.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html