Hai guys,
Onlangs goed geholpen hier, maar helaas loopt de gl500 WEER niet meer.
Laatst was de oorzaak een ongelijk brandstofniveau. Dat is opgelost met andere carbs. Maar de pret was van korte duur helaas. 1 ritje...
Op de terugweg van de geslaagde proefrit, gelukkig vlak bij huis, begon mijn display uit te vallen, en na een seconde weer aan. En uit. En aan... Tot ik moest stoppen voor een kruising. Motor ook uit. Dus aan de kant. Stroom kwam weer terug, weer starten. Scherm viel weer uit, motor ook uit. Zucht..
Omdat de motor ooit is omgebouwd (gekocht als caferacer), en er aan de kabelboom was geprutst heb ik maar een andere kabelboom gekocht. Dan maar alles eruit, en een andere erin waar niet aan geklooid is. En dan weet ik meteen wat wat is, en wat ik er dan zelf mee heb gedaan.
Was een hoop werk, maar hij zit erin! Meteen alle contacten schoongemaakt, alle zekeringen vervangen.
Alles doet het, lampen, knippers, neutraal lampje, display enz enz.
Startmotor draait prima. Splinternieuwe bougies erin, vonken als een malle. Benzine zat, bougies worden ook nat, maar starten lukt niet?!?!
Ook niet met een 2e accu, en ook aanduwen lukt niet.
Alsof je probeert te starten terwijl je zijstandaard nog uit staat, dat idee.
Dus wel vonk, wel benzine, startmotor draait prima, filters schoon, maar toch niet lopen.
Bougies, kabels, doppen, alles is nieuw.
Ik weet het echt niet meer.
Wel heb ik de bedrading van het contactslot naar de draadboom aangepast. In zoverre, contactslot is 5 pins, boom was 6 pins. Die zaten op een andere plek, maar ik heb alle kleurtjes in de juiste gaten geprikt zodat alles netjes op kleur aansluit.
De 6e pin was voor accessoires/radio? Die kon vervallen. Maar misschien heb ik toch iets over het hoofd gezien??
Iemand die een idee heeft wat er fout kan gaan?
CX500C Deluxe