Hallo Guus,
nog kleine aanvulling op info van Coen :
Zeer vroege CX-en in Japan waren er ook als 500, dat was dan een GL500 Wing, zie bv. de plaatjes en tekst
hier (klik). Heb je die, dan is de gewone CX500Z 1978 vergelijkbaar voor onderdelen.
Dan is er ook nog de (ook Japanse) "Honda Wing Custom GL500" zie bv.
hier (klik) dat komt goed overeen met de gewone Custom.
Beide dus vaak als 400 omdat onder die grens blijven veel geld en rijbewijs categorie scheelde in Japan. Voor Japan specifiek zijn oa. de kmteller (rode cijfers en lampje boven 80 kmh) wat electrisch spul en natuurlijk de verf, heb je in de praktijk weinig last van.
Plezier er mee, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰