Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

maten o-ringen rempotje van de diverse hoofdremcilinders Honda CX500

 
Schrijver Hans

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 nov. 2022 16:44 | Aangepast door: Hans 
Het wordt weer winter dus ben ik weer vaak in de schuur te vinden om een CX onderhoud te geven.
De meest waardeloze reparatie vind ik die aan de hoofdremcylinder. Zeker als het kleine retourgaatje dicht zit en de hele handel uit elkaar moet.
De o-ring van het remreservoir is na demontage vrijwel nooit meer te gebruiken in die zin dat ze na hermontage vrijwel altijd lekken.
De maat van de o-ring voor het ronde potje weet ik, 44 x 2,5.
Maar die van de vierkante rempotten (ik heb 2 verschillende vierkante rempotten bij de onderdelen liggen) kan ik nergens vinden.
Omdat ik van plan ben bij de o-ringen leverancier in Duitsland een bestelling te plaatsen zou ik ook een tiental van die o-ringen willen bestellen.
Om de kosten hoef je het niet te laten, de 44 x 2,5 kost bijv € 0,23.
En ja ze zijn bestendig tegen alle zuren, olien en chemicalien.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 nov. 2022 18:19 
Hallo Hans,

voor een vierkant rempotje van een C partnr. complete hoofdcylinder 45500-447-732 heb ik voor de O-ring onder het potje 45516-166-006 als maat 26.7X2.4 mm staan in de onderdelen lijst.
Controleren kan ik dat niet, heb ik niet liggen. Een onderdelen lijst voor 78/79 CX500 die heb vermeld 39.7x3.5 voor een vierkant reservoir, geen onderdeelnr. Als je ook voor de ronde bestelt dan graag twee voor mij, want die heb ik wel. Als je even een email adres stuurt zend ik je de hele onderdelen catalogus/lijst waar dat in staat.

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 nov. 2022 18:34 
Hallo Frans,

dank voor de snelle reactie.
Die 26,7 x 2,4 wordt hem niet. Alleen te bestellen vanaf 200 stuks a 0,13 per stuk. De 27,3 x 2,4 zou mogelijk ook passen. Te bestellen vanaf 7 stuks a 0,14.
De 39,7 x 3,5 wordt dan 40 x 3,5. Te bestellen vanaf 3 stuks a 0,31 per stuk

Zal zelf nog eens mijn onderdelenboeken napluizen om de maten te verifieren.
De o-ringen die op de vierkante remcylinders zitten die ik vandaag heb schoongemaakt hebben niet een dikte van 3,5 maar zijn dunner.

Heb ooit eens op de duitse CX site een overzicht gezien van alle in een CX gebruikte o-ringen. Dat had een Deen uitgezocht.
Kan alleen dat artikel niet meer terugvinden helaas.

Wordt vervolgd.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 nov. 2022 19:11 
De 'dunnere' o-ringen (26,7 x 2,4) zijn van de hoofdremcylinder van een GL500, met onderdeelnummer 45500-447-731.
In het onderdelenboek staan geen maten voor deze o-ring.

De andere hoofdremcilinder heeft als onderdeelnummer 45500-415-770 en hoort op een CX 500 Z dan wel onderdeelnummer 45500-449-671 voor een CX500 CM
Deze o-ring heeft als maat 39,7 x 3,5.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 nov. 2022 12:09 
Heb wel nog een overzichtslijst gevonden met alle o-ringen voor een GL 500. Die zijn volgens mij identiek voor alle CX 500.
Krijg het (zoals zo velen voor mij daar al problemen mee hebben gehad) niet voor elkaar om het pdf bestand te uploaden.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 nov. 2022 13:24 
Stuur de file dan even naar JiMi of MAST, kunnen ze 'm op de site zetten onder techniek of zo?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 nov. 2022 14:43 
Dat lukt mij ook niet. Daarin valt het Forum mij toch wel erg tegen m.a.w. loopt het wel erg achter.
Maar onderstaand de link naar de post in het CX500forum.
Het betreft het PDF bestand in de post van de Discussion starter.

https://www.cx500forum.com/threads/o-rings-source.115768/#post-1117488
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 30 nov. 2022 14:57 | Aangepast door: Hans 
En de link naar de website van mijn duitse o-ringen leverancier. Ze leveren trouwens ook oliekeerringen!
Per stuk bestellen is echter in veel gevallen niet mogelijk.
Wel voor minimaal € 8 bestellen, maar de verzendkosten zijn laag (€ 2,90) omdat het normaal in een envellop past.
En bij een bestelling van tenminste € 15,00 krijg je 15% korting en bij een bestelling vanaf € 30,00 zelfs 30% korting! Heel on-duits

Het is geen webshop; je plaatst een bestelling, krijgt daarna een mail terug met de naam/adres/bankgegegevens, je maakt het geld over en nog dezelfde dag krijg een bestelbevestiging dat de artikelen op de post zijn gegaan en binnen 2 dagen zullen worden ontvangen:

https://www.lelebeck.de/1010.htm

Duitse Grundlichkeit!!

Als je regelmatig sleutelt aan de CX dan zijn een paar o-ringen op voorraad echt een uitkomst is mijn ervaring.
Zeker ook omdat ze bij Honda vrijwel niet leverbaar zijn. En mocht er nog ergens een enkele op voorraad liggen dan zijn de prijzen torenhoog!
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 30 nov. 2022 17:03 | Aangepast door: erikcx 
Dit is de inhoud van de PDF:
(als iemand de pdf wil stuur een pb)

March 2022
81 GL500
O-ring Honda QTY price each min QTY OEM each
starter body 31206-402-008 (60mm x 1.4mm) 6015MMV (60mm x 1.5mm) 1 $0.97 1 $8.00
master cylinder 45516-166-006 (26.7mm x 2.4mm) 121VBN (26.8mm x 2.38mm) 1 $0.17 5 $5.08
block collar 91301-268-020 (13.6mm x 2.4mm) 13624MMV (13.6mm x 2.4MM) 3 $0.36 4 $2.50
oil pump 91301-268-020 (13.6mm x 2.4mm) 13624MMV (13.6mm x 2.4MM) 1 $0.36 4 $2.50
upper water pipe 91301-MB6-003 (21.9mm x 2.5mm) 2225MMV (22m x 2.5mm) 5 $0.52 3 $2.49
valve adjust cap/tappet adjust cap 91302-001-710 (27.5mm x 2.6mm) 282426MMV (28.24mm x 2.62mm) 3 $0.18 5 $2.49
head dowel 91302-044-013 (6.9mm x 1.5mm) 715MMV (7mm x 1.5mm) 2 $0.10 10 ?
oil filter center bolt 91302-377-000 (15mm x 2.5mm) 1554262MMV (15.52mm x 2.62mm) 1 $0.10 10 $4.54
oil strainer 91302-377-000 (15mm x 2.5mm) 1554262MMV (15.52mm x 2.62mm) 1 $0.10 10 $4.54
thermostat 91302-657-000 (53.8mm x 3.1mm) #227V (53.975mm x 3.175mm) 1 $0.57 2 $4.19
rear wheel sprocket 91302-KF0-003 (54.5mm x 2.4mm) 54624MMV (54.6mm x 2.4mm) 1 $1.65 10 $2.94
oil passage pipe 91302-ZE9-003 (11.8mm x 2.4mm) 11824MMV (11.8mm x 2.4mm) 2 $0.30 4 $2.49
91305-323-000 (5.8mm x 1.9mm) 5819MMV (5.8mm x 1.9mm) 5 $0.14 10 $2.49
transmission holder orifice 91306-HB3-008 (8mm x 1.7mm) 818MMV (8mm x 1.8mm) 1 $0.14 10 $2.50
oil dipstick 91307-425-003 (21.5mm x 3.2mm) 212VBN (22.23mm x 3.18mm) 1 $0.24 5 $2.50
temp sending unit 91307-PH7-660 (13.5mm x 1.4mm) 13515MMV (13.5 x 1.5mm) 1 $0.18 10 $2.49
91312-415-000 (6.5mm x 3.1) 202VBN (6.35mm x 3.18mm) 1 $0.09 10 ?
starter gear 91312-MG7-003 (24.4mm x 3.1mm) 24431MMV (24.4mm x 3.1mm) 1 $0.75 2 $5.36
oil filter housing 91315-MA6-003 (81mm x 4.5mm) #338V (79.37mm x 4.76mm) 1 $1.68 1 $2.69
carburetor insulator 91325-413-830 (40mm x 2.4mm) 4025MMV (40mm x 2.5mm) 2 $0.92 2 $6.51
final drive 91353-415-004 (49.6mm x 3.5mm) 49735MMV (49.7mm x 3.5mm) 1 $1.25 1 ?
final drive oil seal 91354-415-003 (53.6mm x 2.4mm) 138VBN (53.98mm x 2.38mm) 1 $0.40 2 ?
final drive dust guard 91355-371-003 (96.5mm x 2mm) 1 ?
final drive gear 91356-415-003 (62.7mm x 4mm) 634MMV (63mm x 4mm) 1 $2.28 1 ?
front fork 91356-428-003 (25.7mm x 2.8mm) 2 $2.86
drive shaft 91359-415-300 (22mm x 1.7mm) 2195178MMV90 (21.95mm x 1.78mm) 1 $0.12 10 $3.49
rear cover collar 94608-50000 (23mm x 2.8mm) 233MMV (23mm x 3mm) 1 $0.49 3 $2.49
water pipe joint (lower part) 94608-50000 (23mm x 2.8mm) 233MMV (23mm x 3mm) 2 $0.49 3 $2.49
Oringsandmore.com (viton)
fr fork joint hose/rr shock hose
cam tensioner lock bolt

Schrijver Hans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 1 dec. 2022 12:13 | Aangepast door: Hans 
Heb vanmorgen even mijn info geraadpleegd en kom tot de volgende maten after market o-ringen CX:

Aftapschroef carburateurs 4 x 1,5 of 4,7 x 1,4 (origineel een tussenliggende niet leverbare maat)
Verbindingsbuis carburateurs 5,5 x 2 of 6 x 2 ( origineel een tussenliggende niet leverbare maat)
Oliesproeier cylinderkop 6 x 1,5
Stelschroef nokkenasketting 6 x 3 of 7 x 3 (origineel een tussenliggende niet leverbare maat)
Oliesproeier boven koppeling 8 x 2
Oliepomp aanzuigbuis 13 x 2,5
Olieleiding voordeksel 13,3 x 2,4
Voordeksel oliepomp 15 x 2,5
Oliefilterbout 15 x 2,5
Deksel nokkenas 15 x 2,5
Waterkanaal bij koppeling 16 x 2,5
Waterpomp buisje 21,3 x 2,4
Waterpijp waterpomp 22 x 2,5
Waterkanaal achterdeksel 22 x 3
Aansluiting waterflens cilinderkop 23 x 3
Startmotor in blok 25 x 3
Olieontluchting plug bovenzijde blok 30 x 3
Inspectieplug voorzijde blok 30 x 3
Isolatoren 40 x 2,5
Thermostaathuis 54 x 3
Huis startmotor 60 x 1,5

Hoofdremcylinder rempot: rond 44 x 2,5 vierkant 40 x 3,5 of 27,3 x 2,4
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 maten o-ringen rempotje van de diverse hoofdremcilinders Honda CX500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven