In mijn bezit sinds 2016 en nu is het moment helaas daar.
Aangezien ik ben verhuisd heb ik geen droge warme plek meer voor de CX650C en ik wil hem absoluut niet buiten hebben staan.
Vandaar het besluit om hem te verkopen, ik wil niet dat hij wegroest.
Toen ik de motor in 2016 kocht, was er ontzettend veel werk te doen. Dat was ook het doel, ik wilde een motor leren begrijpen en opknappen.
Gaandeweg heb ik steeds meer veranderd aan de motor, en is het in vijf jaar tijd verworden tot een totaal ombouwproject (sorry, voor alle puristen hier
) waarvan ik heel veel heb geleerd en waaraan ik heel veel plezier heb beleefd. Veel is gedaan met hulp van dit forum, waarvoor dank! De berichten zijn nog allemaal terug te vinden. Het blok is niets aan veranderd, alleen onderhoud aan gedaan.
De volgende zaken zijn oa aangepakt:
achterdekselpakking vervangen (door MarcoB)
diverse pakkingen in blok vervangen (door MarcoB)
distributieketting + spanners vervangen (door MarcoB)
waterpompseal vervangen (door MarcoB)
uitlaatbocht rechts gelast (door MarcoB)
voorpoten opnieuw verchroomd (door Koeman motoren)
voorvorkkeerringen vervangen (door Koeman motoren)
nieuwe dynamo (door Koeman motoren)
nieuwe remleiding (door Koeman motoren)
voorrem gereviseerd (door Koeman motoren)
balhoofdlagers vervangen
nieuwe radiateur
nieuwe koppelingskabel
nieuwe gaskabel
nieuwe accu (Intact YB14L-A2 Gel Accu)
elektra opnieuw gesoldeerd
startmotor gereviseerd
Tank opnieuw gespoten (door kleinedeuk.nl)
Diverse onderdelen gepoedercoat (door Hil-coatings)
Hij is nog niet helemaal af. Er moet eigenlijk een ander zadel op. De knipperlichten achter moeten worden aangesloten. Hij heeft nieuwe olie + filter nodig. Optisch kunnen sommige dingen beter. Kom gerust kijken, ik kan er van alles over vertellen. Deze motor verdient een eigenaar die er net zoveel tijd en moeite in kan steken als ik de afgelopen vijf jaar heb gedaan.
Ik ben benieuwd of er hier interesse is, voordat ik hem op verkoopsites aan ga bieden.
De motor staat nog in de berging van mijn oude woning in Bussum en kan dus daar bekeken en gestart worden.
Ik hoor het wel!
Groet Marco