hy bedankt voor je antwoord , echter mijn budget is het gereedschap in mijn schuur ( niet al te weinig
) co2 lasapparaat en mogelijk toegang tot een draaibank / freesbank en cash 110 tot 150 euro ligt aan de humeur van mijn vrouw
ik zat te denken ( misschien heel dom als ik de cardan klok overbrenging pignon en kroonwiel zou kunnen veranderen / wisselen van een andere motor zou ik er ook zijn
ok optrekken in zijn 1 zal meer van koppeling vergen maar ik trek toch als een slak op
ik kwam op zoek naar de overbrengings verhouding van de cx bij stap bij 1 het volgende tegen in een oude post
https://www.hondacx500.nl/phpdata/forum/index.php?action=vthread&forum=6&topic=10875 1 maal het achterwiel ronddraaien geeft 3,091 (logisch) omwentelingen van de cardanas. Geeft voor de uitgaande as 6,93002 omwentelingen,
ik snap even niet hoe het aantal omwentelingen van cardanas anders is als voor uitgaande as ?
als ik wiel dus 1 keer omwentel draait cardanas 3,091 keer en dat is toch ook het getal voor de uitgaande as ? daar zit toch de cardan as op via de splain ?
ik heb ook gelezen over cardanklok van een gl overzetten op cx dat snap ik maar ik was voor mezelf aan brainstormen , heb een motorsloop in de buurt om dan een andere kroon wiel en pignon in bestaand huis te krijgen , ( denk dat dit tot een totale onmogelijkheid lijd maar ach je moet toch wat in de winter en draaien freezen en lassen kom je meestal toch een heel eind
andere opties compleet andere achterbrug incl andere klok en dan cardan as aan elkaar lassen ( ja je zit dan met ophanging etc etc ) via diverse methodes etc etc
ik wil dan inzetten op 1,5 a 2 maal de helft van toeren van huidige situatie, dat als ik 80 Kmh rijd rond de 2000/2500 toeren zit
dus 1 omwenteling wiel zal rond de 1.75 omwenteling cardanas zitten dat moet ik dan zoeken in andere motoren of losse delen ( heb soms rare kronkels
) ja je loopt tegen 100 problemen aan maar ik probeer in oplossingen te denken. niet geschoten is altijd mis.
misschien moet ik dit als ander onderwerp starten geen idee
gr bertus