Joep:
Alleen Duitse e95 krijgt de cx te drinken
dan hopelijk wel de E5 variant, niet de E10.
Controleer ook eens of vlottter niveau goed staat.
Ook de vacuumzuigers en de kappen er overheen moeten echt brand- en brandschoon zijn (niet smeren) De zuigers moeten zuigend op en neer kunnen gaan, bij vuil krijg je ook dit soort kuren als er een zuiger (soms, even) blijft hangen. Net zo'n set carbs onder handen, waren herhaald gereinigd en fraai gepolijst. Op buitenrand van een zuiger zat nog een stukje hard vuil als meest waarschijnlijke oorzaak, wanneer je de losse carbs scheef hield liep zuiger net vast. Nu schoon, werkt normaal - in ieder geval bij 1e testritje
Je kan natuurlijk ook gewoon lekker met die andere set gaan rijden die wel goed loopt, 't is mooi weer! Deze in de kast leggen, komt later nog wel eens.
Succes, Frans
(blijft het vervelende dingen vinden die carburateurs)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰