Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Oeps....

 
Schrijver Fernando
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 mei 2024 20:46 | Aangepast door: Fernando 
Deze week een lekker stukje gereden. Totaal in 2 dagen rond de 600 km.

Van de week viel het vermogen soms weg. Stotteren. Maar al snel pakte de motor het weer op.
Dacht dat het misschien vuil was. Carbs wel gereinigd.

Vandaag rondje in Duitsland, te pas en te onpas vermogen weg. Maar weer was dit van korte duur. Totdat ik in de file terecht kwam. En de motor helemaal uit viel. Gelukkig was ik niet ver van huis. En een goeie vriend me op kon halen. Tijdens het wachten de bougie er uit gehaald. Deze bleek niet te vonken.

Komende week aan de slag om te kijken wat het is.
Dacht zelf aan:

- Bobine doormeten.
- Spanning naar Bobines
- zekeringen, hoofdzekering was ook niet goed gefixt.
- stator doormeten.
- Kabels na kijken op breuken.

Het lijkt me sterk dat 2 bougies allebei tegelijk stuk gaan. De bougies waren Namenlijk ook mooi bruin van kleur.

Tips zijn altijd welkom

Hier nog een foto voor leedvermaak

Handtekening

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 mei 2024 21:31 | Aangepast door: JiMi 
Nu de motor koud is, loopt hij weer?
Zit er nog de originele CDI onder het zadel? Want die kan na 40-50 jaar kuren gaan vertonen vanwege losgeschoten soldeercontacten e.d. Ik heb dat aan den lijve ondervonden bij mijn CX. Die reed steeds slechter naarmate hij warmer werd, maar als de boel afgekoeld was dan ging het wel weer. Totdat hij weer warm werd, dan begon de ellende weer. Uiteindelijk de CDI vervangen en het probleem was opgelost.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 13 mei 2024 11:44 | Aangepast door: coenox 
Leedvermaak doen we niet aan. Ik heb ooit (2005) al eens met een kapotte CDI in Zuid-Frankrijk gestaan. Moest gerepatrieerd worden door de ANWB. Sindsdien heb ik een reserve CDI bij me of ik rij met een Ignitech. Bij motoren van deze leeftijden - hoe betrouwbaar ook - kan er altijd wat gebeuren. Dit weekend een kampeerweekend gehad in de achterhoek (testweekend van motorforum). Twee motoren moesten aan het eind achtergelaten worden op het terrein, die worden later opgehaald. Een KTM met startproblemen en een CX650E met een laadprobleem. Staat tegenover dat de andere twee CX'en het wel gewoon weer naar huis gered hebben.

Succes met het vinden van de oorzaak.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 mei 2024 11:53 
In 2005 had ik geen CDI doosje om naar Frankrijk te sturen , was al blij dat ik wist wat het was.

Maar in 2024 en voor in Arnhem heb ik er wel eentje om de storing te zoeken. Als die gewenst is hoor ik 't wel.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
VT500 E 1983 , uit D wacht op kenteken, eens kijken hoe dat rijdt
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Fernando
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 mei 2024 08:42 
Ik heb graag een doosje om te testen

Ik heb een video gemaakt hij loopt nunwel.maar niet van harte.
Denk zelf aan de bobines.

Enige ideen zijn welkom

https://photos.app.goo.gl/BNwtzWWQ5SgFE4nK6
Handtekening

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 mei 2024 10:53 | Aangepast door: Hans 
Lijkt inderdaad of 1 cilinder niet goed mee doet.
Kan liggen aan de CDI maar ook aan de pulsspoelen.
Probeer eerst eens de 'white-wire-fix'.
(Even de zoekfunctie op dit forum gebruiken)
Doet hij het dan wel goed ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de stator.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 19 mei 2024 11:34 
Je hebt een PB
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
VT500 E 1983 , uit D wacht op kenteken, eens kijken hoe dat rijdt
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 19 mei 2024 15:58 
Fernando, je kan je stator doormeten. Bij deze link staat uitgelegd hoe.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Fernando
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 23 mei 2024 22:10 
Vandaag aan de slag gegaan met de meting.
Met hulp van @Brinkcx die wat onderdelen ter beschikking heeft gesteld.

- Bougiekappen met weerstand, niet lekker meer, moet veel moeite doen om te meten. En bij eentje was de weerstand van metaal????
- Bobines gemeten, 79, volgens mij zijn die goed.

- Toen gemeten op de CDI stekker van de onsteking, blokzijde. Heb dit plaatje gebruikt https://photos.app.goo.gl/7Z836qyy1YB6LBUq6

Alle metingen tussen 5 = Massa en andere punten waren conform de weerstanden die goed zijn. Behalve 2. Deze gaf niets. ook niet bij andere massa punten, of tussen 2 en andere connectoren.

Na telefonisch consult met @Brincxk tot de conclusie gekomen dat de Pickups RH High Speed coil kapot moet zijn. ZIe foto: https://photos.app.goo.gl/mZ6Q3tPkMvc4GpGM7

Jammer maar helaas.

De vraag is echter, wie heeft nog een goeie liggen? of weet ze te koop?

Alvast bedankt!
Handtekening

Schrijver Fernando
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 24 mei 2024 08:05 | Aangepast door: Fernando 
Na een nachtje slapen, toch maar besloten om de motor te voorzien van een RAY SAN ontstekingmodule.

Inmiddels besteld, wilde toch een keer een andere CDI Ignitech achtig iets
Handtekening

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Oeps....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven