Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Randen rondom radiateur grijs aluminium of zwart

 
Schrijver hupypupy
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 mei 2024 21:57 | Aangepast door: hupypupy 
Toen ik mijn cx500 binnenkreeg ontbraken de omlijstingen van de radiateur. Die heb ik toen via ebay gekocht, gepolijst en gemonteerd. In aluminiumkleur dus.
Op diverse fotos in de showroom zie ik dat bij de eerste series die zwart zijn.
Mijn cx500 is uit maart 1978 en dus echt uit die oude series.
Nu vraag ik me af hoe belangrijk dat is voor de originaliteit ? Als gebruiker stoort het niet, en ik ben niet uit naar "waardeverhoging" en ook niet naar showroom staat.
De moeite om het aan te passen is echter klein. Demonteren, opschuren en spuitbusje zwart erop en klaar is kees.
Naast mijn Africa Twin dct geniet ik echt van deze cx500. Ik pak hem veel makkelijker ook in gewone kleren met wel een helm. Grote trips en allroad zijn in volledig motortenu op de Africa Twin.
De cx500 voelt als een brommer.
Vraag dus: wel of niet spuiten van radiateur kader, ja of nee ?
Naast een Honda Africa TWIN DCT als project een 1e serie CX500 genomen. Ik herinnerde me deze vanwege technische aspecten V-twin dwars, 4 kleppen/cylinder, cardan, vloeistofgekoeld en ca 200 kg.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 mei 2024 22:17 | Aangepast door: JiMi 
De omlijsting van de oude CX uit 1978 bestaat uit één deel en is van zwart kunststof. Zie afbeelding van mijn CX hieronder. Jouw omlijsting bestaat blijkbaar uit meerdere delen en is van aluminium. Dat is niet origineel 1978, dat kwam pas in 1980. Als je terug naar origineel wilt dan zul je dus ergens een kunststof omlijsting moeten scoren.
Maar ik vind die aluminium omlijsting veel mooier, laat die lekker zitten zou ik zeggen.

CX500 jimi
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver hupypupy
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 mei 2024 22:52 
Dank je JiMi. Met die informatie laat ik het inderdaad zitten zoals het nu zit. En ga het niet spuiten. Als ik ergens zo een origineel kader tegenkom in goede staat voor een redelijke prijs koop ik het misschien toch. Gewoon om het te hebben en de motor origineel te kunnen maken.
Naast een Honda Africa TWIN DCT als project een 1e serie CX500 genomen. Ik herinnerde me deze vanwege technische aspecten V-twin dwars, 4 kleppen/cylinder, cardan, vloeistofgekoeld en ca 200 kg.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Randen rondom radiateur grijs aluminium of zwart

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven