Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

M-unit.cx 500

 
Schrijver henrie
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 juni 2024 15:21 
Hoi allemaal.

mijn naam is henrie van der aalst nieuw op dit forum!

ik ben in de afrondende fase van mij cafe racer project.
nu heb ik een M-unit Blue die ik wil gaan gebruiken op mijn cx500c 1981 met CDI ontsteking.

heeft een van jullie dit al gedaan en daar toevallig een schema van? ben zelf niet zo handig in electronica

hoor graag van jullie.

(ps alles wat ik vind op internet is met een niet orginele onstekingen) daar draait de mijne dus wel op.
hvdaals

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 16 juni 2024 19:07 
Hallo Henrie. Welkom op het forum.
Ik kan je niet helpen met je vraag, ik had nog nooit van zo'n M- unit blue gehoord. Inmiddels naar gezocht op internet maar geen idee hoe jou daar mee te helpen. Regelt dat ding ook de ontsteking van een motor? De meeste CX'en met CDI ontsteking gaan op enig moment over op een vervanger (Ignitech, Ray-san, Marcobecker etc) omdat de originele cdi kastjes na 40 jaar het laten afweten.
Als die M unit ook de ontsteking regelt kan je daar beter gebruik can maken.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver henrie
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 juni 2024 20:44 
M-unit is als het waren een zekeringkast met ingebouwde relais. De ontsteking blijf gewoon met de cdi werken. Ze zeggen dat je de kabelboom minder complex hebt.
hvdaals

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 juni 2024 23:01 | Aangepast door: brinkcx 
De M-Unit is een soort centrale elektronische schakelkastje, alle knopjes, lampjes etc daarop aansluiten en dan zou alles netjes geregeld moeten zijn.Bedrading kan soms wat eenvoudiger / dunner uitgevoerd kunnen worden. Niet zo populair in Europa naar het schijnt. Kijk eens rond op het net, in de US zal je wel voorbeelden kunnen vinden denk, maar in de eerste plaats in de documentatie van de fabrikant kijken. Als je zelf niet thuis bent in dat gedoe zou het wat lastig kunnen worden.

En ook op die U-buis staat natuurlijk wel weer wat, zie bv. hier (klik) Hoe betrouwbaar dat is geen idee.

Succes, Frans

(zelf ook wel eens naar gekeken, vond het niet nodig voor m'n "gewone" CX, alle elektriek werkt nu ook)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
VT500 E 1983 , hoera ik heb kenteken, nou kijken hoe dat rijdt
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 M-unit.cx 500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ coenox ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven