Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Zal ik hem nemen?

 
Schrijver Bartje
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 juli 2024 13:45 
In principe een cx 500c gekocht

18000 mijl op de teller, ziet 3r uit als een plaatje..

20 jaar heb ik geleden voor 't laatst gereden en net al m'n oude motorspullen weggedaan

O,o hoe zal dit verdergaan?

(Ik was een nieuw topic gestart maar kon niet terug)

Groet, Bartje

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 juli 2024 14:54 | Aangepast door: brinkcx 
Tuurlijk moet je 'm nemen. Zodra je er dan mee rijdt weet je het, je bent weer thuis

(en welkom hier, ook dat )
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
VT500 E 1983 , uit D wacht op kenteken, eens kijken hoe dat rijdt
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Bartje
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 juli 2024 16:37 
Tsja,...

Ik had hem "gewonnen" bij catawiki..
.
Als je dan betaald hebt kun je pas je vragen stellen aan de verkoper via "catawikimailchat".
Ze hadden me echter de naam van het bedrijf gegeven voordien..

Daar ik liever bel dan heen en weer mail dacht ik laat ik mijn vragen telefonisch stellen de verkoper ging me bijvoorbaat uitgebreid uitleggen dat dát niet de bedoeling was en begon wervend dat het een bijzonder scherpe prijs was en dat het niet de bedoeling was dat er allerlei vragen gesteld gingen worden en proefrijden enzo daar was hij veel te druk voor "Hij start en hij loopt, zoals in de advertentie omschreven" zei hij. (Laat dat nou het enige zijn dat er -niet- in de wervende advertentie stond...! Ik had alléén gevraagd of ik erop naar huis kon rijden en of hij pas een beurt gehad had over proefrijden was ik niet eens begonnen)
Kortom als ik hem voor 800 euro meer "aan de zaak" had gekocht dán had ik vragen mogen stellen, een beurt kunnen verwachten en zélfs garantie gekregen ( misschien ook nog een proefritje mogen maken?),.
Bij catawiki was het volgens hem betalen en halen!

Toen hij vroeg of ik al betaald had en ik zei dat ik naar aanleiding van zijn opstelling daar nog even over na zou denken had meneer al besloten dat hij geen zaken met mij ging doen..

Tsja, ik heb meneer maar bedankt voor zijn snelle besluit...

Hij zal binnenkort wel weer op catawiki staan, het is, zondermeer, een mooi ding. (Én "Hij start en hij loopt"...) Voor de makkelijke en snelle beslisser,..... Betalen en halen..

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 juli 2024 14:05 
hij start (als in: de startmotor doet het) en je moet ernaast lopen, zoiets?

GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver Bartje
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 juli 2024 14:44 
@ Start en loopt... vast?

Geen idee, het gaf mij ieg geen vertrouwen dat hij na een paar kilometer niet vast zou lopen.. en ik een vreemde schuiver zou maken.

Ze hadden duidelijk wel tijd voor het opstellen van een wervende advertentie en het oppoetsen/ontstoffen van de motor genomen maar voor enige info was de verkoper te "druk".

De hanige verkoper begon me enthousiast te feliciteren met de aankoop maar toen ik naar een kleine oppervlakkige beschrijving van de staat binnenkant vroeg was al z'n enthousiaste gedoe spoorslags verdwenen..

Kortom voor wie een gokje wil wagen..
Betalen en halen en niet verder vragen..

Hou ze overeind, groet, Bart

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 juli 2024 19:07 
Als je in een motorzaak een verkoper treft die verstand heeft van de CX500, dan is 'ie waarschijnlijk bezig z'n pensioen wat aan te vullen

Het poetsen en ontstoffen werd in dit geval zeker gedaan door de persoon die de motorfiets heeft ingeruild, waarna die verkoper van de baas op z'n kop heeft gekregen: teveel voor betaald en wat moeten we ermee. Zet 'm maar op Catawiki/MPL of zo en het verschil gaat van je provisie af ......

Als je dan die motor wil kopen kan je wel flink afpingelen, maar garantie zal je niet krijgen en veel zoutkorrels meenemen voor de babbels

Hoe dan ook, een leuke CX is nog steeds wel te vinden,

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
VT500 E 1983 , uit D wacht op kenteken, eens kijken hoe dat rijdt
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Bartje
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 13 juli 2024 16:20 
@ babbels

Garantie verwachte ik niet, felicitaties hoefde ik niet, "gewoon" antwoord op mijn vragen "Heeft hij net een beurt gehad?" en "Hoe oud is het taxatierapport?" dat erbij zou zitten wilde ik wel.
Die heb ik uiteindelijk, het gesprekje heeft nog geen 5 minuten geduurd, ook wel gekregen maar dat was wel heel erg terugschakelen/ gas minderen voor de verkoper.
Geen beurt en het taxatierapport bleek 4 jaar oud..
Toen hij vroeg of ik al betaald had en ik hem zei dat dit nog niet het geval was en ik hier nav zijn opstelling nog even over na zou denken ging hij echter weer helemaal i"n de overdrive"/los.

Kennelijk duurde bellen met catawiki hem ook te lang want zijn annulering heb ik van hen nog niet ontvangen..

Ik ben benieuwd en denk erover toch te betalen (het blijft toch kriebelen zo'n mooie "brommer", ik heb vroeger een 500e gehad) en de 100km naar huis er maar, as is, op te wagen als de verkoper niet doet wat hij zei.
Maarja, denken doe ik uberhaupt erg veel.

Ik ben wat allergisch voor dat soort opgefokte mannekes die me feliciteren met een "scherpe prijs" voor "iets" maar als ik er dan achter probeer te komen wat dat "iets" is me dan duidelijk maken dat die "scherpe prijs" eigenlijk betekend "bek houwe"

Schrijver Bartje
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 juli 2024 17:15 
P.S.

Ik kijk ook verder en vraag me het volgende af.

Is het standaard dat er rond de 45000 km flinke kosten te verwachten zijn omdat de nokkenas ketting dan problemen, een kloppend geluid, zou gaan geven en vervangen moet worden?

Dat is althans wat ik van YouTube begrepen heb (knock, knock, who's there?)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 13 juli 2024 19:16 
Nee dat is onzin. Die ketting gaat vrijwel eindeloos mee. Wat wel problemen kan geven zijn de spanners van die ketting. Door ouderdom willen ze nog al eens breken en ja dat geeft een klapperend geluid (en bij doorrijden heel veel aluminium schraapsel van het blok in de olie).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 13 juli 2024 19:16 
Conclusie is: geen motor kopen via Catawiki.

Advies is om de nokkenasketting te vervangen om de 50.000 km. Je kunt het hele verhaal vinden onder 'Techniek' op deze site.

Bij de meeste CX'en is die je nu koopt is het maar de vraag of de kilometerstand nog klopt en of de onderhoudshistorie bekend is. Ik maak me er niet heel druk om. Rijden tot ie niet meer te spannen is en erg hoorbaar is. Laten doen is erg kostbaar. Maar het is, met wat ondersteuning hier op het forum, zelf te doen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Bartje
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 14 juli 2024 14:41 
Bedankt voor de tip.

Na bestudering van wat technische pagina''s heb ik mijn besluit genomen

Van motorrijden ga ik alleen nog maar dromen...

Het was leuk nog eens met de gedachte te spelen maar nee, voor mij niet meer aan te bevelen.

Groet van Bart, nu een echte, ex- motorrijder.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Zal ik hem nemen?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven