Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Revisie hoofdremcilinder

 
Schrijver Hans

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 juli 2024 14:05 | Aangepast door: Hans 
Het overkomt ons allemaal op enig moment; de hoofdfremcilinder gaat lekken (bij de CX uiteraard; doet zich dat voor bij de berijder moet je bij de huisarts zijn 🤣😂).
Er hangt dan meestal een druppel remolie aan de bevestigingsbout van de hendel.
Remmen doe ie dan nog altijd, maar er is ergens een lek.

Er zijn revisiesetjes te koop (let wel op of je de lange dan wel korte remzuiger moet hebben), maar eigenlijk is altijd het vervangen van de 2 rubbers van de remzuiger voldoende.
Alleen de rubbers slijten de rest niet (of er moet langdurig water in het systeem hebben gestaan en is de zaak door corrosie aangetast. Maar dan moet je waarschijnlijk de gehele hoofdrem vervangen).

Heb op het gehele www rondgestruind, maar sec de rubbers worden niet aangeboden. Wel de complete set (rubbers, zuiger, veer, onderlegplaatjes en c-clip).
En dan zijn de kosten hoog! Onder de € 50,-- krijg je niets.

Terwijl de rubbers nmm slechts een paar €'s zullen kosten.

Heeft iemand een oplossing/adres voor goedkoper fixen van het remprobleem?
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 juli 2024 23:46 
Dat heb ik al lang geleden opgegeven ... revisiesetjes zijn duur, niet te koop of verkeerd....... je krijgt dat p**t circlipje er niet uit ... of niet goed een nieuwe er in... enzovoort ...

Oplossing: koop een complete nieuwe.

Namaak redelijke kwaliteit kost ergens rond de 40 tot 50 Euro, wel bij een vertrouwde leverancier kopen, rechtstreeks van Ali en dergelijke is de kwaliteit - laten we zeggen - nogal variabel. Bij de enige die ik even snel onder de knop had, David Silver UK kost dat GBP 39 . in NL zeker ook te krijgen. En ook goede type kopen natuurlijk, met uitgang op correcte plaats, stand reservoir redelijk horizontaal na montage en de goede boring. Ook even uitzoekwerk, maar is tenminste te koop

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 juli 2024 16:55 | Aangepast door: Hans 
Dank voor jouw reactie maar ik ga toch weer voor origineel; dus revisie.
Het uit elkaar peuteren van de hoofdremcilinder is vaak geen probleem. Die circlip haal je er met het juiste gereedschap zo uit. En dan valt alles er zo uit. Oude rubbers hergebruiken gaat vaak niet meer. Versleten, uitgehard of beschadigd; je bouwt vaak geen remdruk meer op. En dan was je ook al niet vergeten het kleine bypass gaatje goed te reinigen/door te prikken.
En omdat de hoofdremcilinder toch best wel een essentieel onderdeel van de motor is moet ie wel meer dan uitstekend functioneren!
Maar het kan niet zo zijn dat die twee (2 !!!) rubberen onderdelen niet ergens los te verkrijgen zijn. Immers ook de fabrikant van de revisie setjes moet ze zelf links- of rechtsom toch ook ergens inkopen.
Vraag is waar ??????
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 juli 2024 17:53 
De leverancier van de revisie setjes laat die waarschijnlijk gewoon door een lokale rubber fabrikant maken, als je een paar duizend rubber dingetjes nodig hebt kan dat prima. Ze los op de markt brengen zal die zelfde leverancier niet doen, met setjes kan je nog wat verdienen, met losse bijzondere rubbertjes per stuk vrijwel niets. Als je al gewoon een standaard o-ringetje wil kopen dan is één stuks duur als het al mogelijk is, je moet er x-tig kopen of een doos vol.

Kortom, ik denk dat je geen losse rubber onderdelen gaat krijgen. Bij Honda ook niet, alleen de set. En ja, origineel houden is mooi, helemaal mee eens
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 juli 2024 19:06 | Aangepast door: Hans 
Jouw antwoord klopt helemaal!
Kijk naar eens naar de prijzen voor de originele O ringen van Honda.
Ik bestel de O ringen bij een fabrikant : www.lelebeck.de .
De juiste maten invoeren op hun site en je ziet gelijk hoeveel je er per maat van moet bestellen. Prijs per stuk van € 0.01 tot € 0,15. Thuis bezorgd per (brief)post voor €2,95 met een minimum bestelling van ca. € 8,00.
Ze hanteren wel een wat aparte betaalwijze maar de spullen liggen na betaling binnen een week op de deurmat

Helaas hebben ze alleen O ringen in diverse rubber uitvoeringen (ook vitron), oliekeerringen (die overigens ook zeer voordelig zijn) en bouten, moeren etc. en niets voor de hoofdremcilinder.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 29 juli 2024 22:41 
Bij Roukama een revisiesetje gezien voor 25€. Wel opletten dat je de juiste set besteld.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 juli 2024 10:17 
Net even de site bekeken. Het lijkt een mooi alternatief maar blijft een hoop geld voor een paar rubbertjes en een veertje.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Revisie hoofdremcilinder

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven