Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Aankoopadvies CX500 Custom

 
Schrijver Maandrakus
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 sept. 2024 15:15 
Hallo allen,

Ik ben Daan, nieuw hier dus bij deze aangenaam . Na jarenlang met voornamelijk oude puch brommers bezig geweest te zijn leek het me leuk om ook eens wat groters te rijden dus maar eens een rijbewijs gehaald en nu op zoek naar een motor.
Helaas is het geld hier gezien een eindeloze verbouwing een beetje op dus dacht ik eens met een goedkope motor te beginnen dan kunnen we in ieder geval lekker toeren. Nu zit ik met een schuin oog naar de CX-en te loeren omdat ik het wel een apart model vind zo met dat blok en Honda heeft natuurlijk ook altijd de naam betrouwbare kwaliteit te zijn. Die typische jaren 80 look hou ik ook wel van en het is tenminste niet de zoveelste BMW GS op de weg..

Vandaag spotte ik een CX500 custom in ogenschijnlijk prima mooie staat. Lijkt helemaal origineel, ori lak ook en gelukkig dus niet verklooid door de caferacer jongens met zo'n ebay zadeltje. Volgens verkoper opstappen en rijden, goede banden etc. maar wat is nu een beetje een redelijke prijs voor zo'n ding? Moet sowieso nog een NL kenteken op komen dus de RWD kost ook nog geld en ik zou het misschien ook wel fijn vinden om hem effe te laten nalopen door iemand met meer ervaring dus dat kost ook geld.

Verkoper vraagt 1300 euro. Is dat een redelijke prijs?

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 sept. 2024 20:38 
Daan, leuk dat je aan een CX denkt.

Wat betreft meedenken, wordt het moeilijk voor ons. We hebben namelijk geen glazen bol. Want over welke motor gaat het ? Als je een link naar de betreffende advertentie toevoegt heb je meer kans dat iemand van deze club een fatsoenlijk antwoord kan geven.
Want 1300 Euro kan fatsoenlijk zijn, maar veeeel te veeeel.

Voor jouw idee mijn te koop staande GL650 heeft mij meer dan 1500 Euro gekost en verkopen lukt gewoon niet. Heb nu de prijs verlaagt naar 1000 Euro. En dan is de motor gewoon goed rijdbaar. Afgelopen zomer nog twee weken mee op vakantie geweest. Deze GL is natuurlijk niet de mooiste die er te vinden is. Maar technisch wel in orde. Want een mooi uiterlijk is leuk, maar als het betekent dat er nog veel werk verstopt zit om hem goed rijdend te krijgen, kan ik verklappen dat daar stiekem een flink aantal euro's in gaat zitten (mijn GL was 500 qua aanschaf).

Lang verhaal kort. Beter een goed rijdend exemplaar kopen dan een mooie die niet rijdt (en daarmee alsnog erg duur kan worden).

Hoop dat ik hiermee enige bijdrage lever in je aanschafproces.

Wim (en veel plezier met zoeken en straks met rijden).
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 26 sept. 2024 20:50 | Aangepast door: coenox 
Dag Daan,

Objectief advies krijg je hier niet . Goede keuze natuurlijk, een CX... Je opening is goed. Moest vooral een beetje gniffelen om ' niet de zoveelste BMW GS' en 'verklooid door de caferacer jongens met zo'n ebay zadeltje'.

Advies op afstand is best lastig. Ik heb mijn eennalaatste Custom voor 500 euro gekocht, maar dat is al weer een tijdje geleden. En de laatste dit jaar voor 250 euro, maar dat was een vriendenprijs en daar moest wel wat aan gebeuren. De prijs die je noemt is erg oké voor een goede Custom in goede staat.

De staat is echter ongezien moelijk te beoordelen. Standaard natuurlijk goed om te letten op banden (wat is goed? Profiel kan goed zijn, maar zijn ze niet verouderd?), remmen, etc. Zoals bij iedere motor. Dan specifiek voor de CX: is de achterbrug goed? Die willen nog wel eens rot zijn. Is de stator goed, laad de accu bij?

Zelf kijk ik ook altijd hoe de verkoper op mij overkomt? Heeft hij de motor lang gehad of verkoopt hij hem door?
Wellicht hebben anderen nog aanvullingen.

Succes, hoop dat het lukt.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 27 sept. 2024 09:17 | Aangepast door: MAST 
Hallo Dan, welkom op het forum van de CX club.
Op de home pagina van deze site staat veel informatie. Ook waar je op moet letten bij aanschaf van een CX.
Zie: DEZE LINK (klik) De al eerder genoemde achterbrug maar ook het frame (stepjes en ophangpunten blok) kunnen last hebben van roest. Verder is het een pré als er al een Ignitech ontsteking in zit. De originele CDI kan het nog doen, maar gaat op termijn kapot.
En om iets te kunnen zeggen over de CX waar jij het over hebt, zou het handig zijn als je er wat foto's van hebt.
Een mooie en technisch goede CX voor €1300 is wel ongeveer de huidige marktprijs.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Maandrakus
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 sept. 2024 12:16 
dank voor al jullie input! hieronder de link naar de advertentie. foto's zijn niet echt bijzonder maar als ik zo jullie verhaal hoor is het geen onrealistische prijs

honda cx 500 c
€ 1.300,00
https://2dehands.be/CX500C

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 sept. 2024 16:25 
niet verkeerd goed nakijken op de punten hier boven vermeld en als hij naar je zin is kijken of je kunt afdingen.
probeer ook iemand met verstand van motoren mee te vragen.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 sept. 2024 21:54 
Kijk ook even goed naar de DOT-codes van de banden. Want oud (in mijn ogen meer dan 7/8 jaar) dan zal je binnen 2 jaar de banden moeten vervangen.
Verder is op de foto's niet te zien of de motor al een iets van een update in remleiding heeft gehad (volgens het boekje zou een rubber remleiding 1 x 4 jaar vervangen moeten worden, nu is dat wel wat extreem, maar 10 x 4 jaar is ook extreem). Lees een staalommantelde remleiding geeft aan dat er technische aandacht besteed is aan deze motor.

Voor de rest geldt, degene die foto's genomen heeft, heeft wel gezorgd dat er weinig te zien is. Dat kan onhandigheid zijn, maar er kan ook de andere kant uit geredeneerd worden.

Succes met de onderhandelingen.

En de prijs lijkt mij redelijk (met in het achterhoofd dat de opgemerkte punten in orde moeten zijn).
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Maandrakus
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 30 sept. 2024 21:39 
zou gisteren gaan kijken maar toch nog maar eens wat beter doorgevraagd en hem laten schieten.

eigenaar heeft hem niet lang gehad en er zelf misschien 10 minuten op gereden. Ding was voor de huidige eigenaar van een oudere man geweest dus wie weet hoe lang hij daar al stil stond voordat hij ongetwijfeld met pijn in het hart verkocht werd. Stilstaan is natuurlijk ook nooit goed voor zon oud beesje. Mocht geen echte proefrit maken omdat hij geen plaat heeft ook niet op eigen risico. rondje in de straat mocht maar daar heb je niks aan.
Daarnaast bleken er toch wel wat zaken te zijn zoals een eventuele lek in de uitlaat of bocht. allemaal een beetje vage communicatie ook met de beste man.

was voor mij niet echt naast de deur en had weinig zin om voor de k z'n k op en neer te rijden.
Verder kijken dus. bedankt iedereen voor de tips!

Schrijver Guus
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 1 okt. 2024 11:37 
Hallo Daan,

Je hebt een PB.

Groet, Guus

Schrijver Hans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 1 okt. 2024 12:22 
Mijn ervaring is dat een CX best veel jaren (10 of meer!) stil kan hebben gestaan en je er daarna gewoon met verse benzine en olie mee de weg op kunt. Voorwaarde is dan wel dat gedurende die tijd de motor droog/binnen heeft gestaan. Het kan zijn dat bijv de waterpomp seal dan lekt en dat de banden vervangen zijn. Stilstand maakt voor een CX niet zo heel erg veel uit, want het is tenslotte een Honda 😄
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 1 okt. 2024 12:30 | Aangepast door: JiMi 
Mee eens Hans. Alleen het probleem bij de motor van Daan is niet dat hij in slechte staat is, maar dat de staat onbekend is. Bij een motor van 1300 Euro verwacht je meer duidelijkheid over de staat. En dat je er op zijn minst een fatsoenlijke proefrit op kunt maken. Als dat al niet eens kan dan zou ik er zeker geen 1300 voor neertellen. Misschien 500-600 Euro, maar dan heb je het ook wel gehad.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Ron
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 3 okt. 2024 18:28 
De op 1 na laatste motor (moto guzzi california) welke ik kocht had 22 jaar stilgestaan.
Wel in een droge schuur, dat scheelt een hoop, en er was niet veel aan de hand behalve een kapotte ontsteking.
Een cx in de staat die je beschrijft zou ik niet meer als €400 -€600 voor geven
Per aspera ad astra

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Aankoopadvies CX500 Custom

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven