Het is weer herfst, dus maar eens weer een nieuw winterproject opgepakt.
Had al weer jaren een CX (1978 ZL kenteken) in de hoek van de werkplaats staan, ooit bedoeld voor mijn oudste dochter - maar die heeft helaas nooit haar motorrijbewijs gehaald -, die eens nodig gerestaureerd moet worden. Moet toch ergens weer een excuus hebben om te sleutelen
De algehele conditie is gewoon goed (heeft bij mij altijd binnen gestaan !).
Wel is in het verleden de kleur metallic grijs op alle lakdelen gespoten, dus helaas geen mooi oud patina op de originele lak meer.
Jammer want dat krijg je dus nooit meer terug
Het slopen/uit elkaar sleutelen was in een ochtend gebeurd.
Geen rottigheid aan het frame of achterbrug, geen afgebroken bouten en zelfs de buis van de hoofdstandaard ging er gemakkelijk uit.
Ook de bekabeling was gelukkig nergens rot of verprutst.
Dus maandag gaan er 8 framedelen (frame, achterbrug, hoofd- en zijstandaard, ventilatorbehuizing, stang van de achterrem, 'zitting'van het luchtfilterhuis en de voorste motorophanging) naar de straler / poedercoater. Zoals gebruikelijk wordt het 70% glanzend zwart.
Heb vorig jaar van Matthijs een standaard overgenomen waarop het motorblok kan worden gemonteerd. Er schijnt dat clublid Willem er ooit eens een aantal heeft gemaakt. Dus dat nu maar eens geprobeerd. Tjonge wat een mooie stabile constructie.
Je kunt nu heel fijn rondom vrij aan het blok sleutelen / poetsen.
Wil van die standaard wel een paar foto's bijvoegen, alleen lukt mij dat (weer) niet.
Dus Coen, als je nog weer eens zou willen helpen ??????
Wel wordt het project de komende maanden vervolgd.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.