Het mooiste werk je als je de hoofdremcilinder loskoppelt zodat je op de werkbank kunt werken.
Dat rempotje heb je echt zo maar niet los.
Het kan vreeeeeselijk vast zitten door alle oxidatie rondom de 0 ring.
Je moet eerst de 2 schroeven binnen in het rempotje er uitdraaien (althans die zitten bij het ronde reservoir; weet niet of dat bij de vierkante ook zo is). Die kunnen ook erg vast zitten.
Dus een goed passende schroevendraaier gebruiken, anders gaat de schroefkop er geheid aan (en moet je gaan uitboren).
Dan de hoofdremcilinder met beleid in een bankschroef oid klemmen.
En vervolgens handmatig aan het potje gaan draaien en wrikken. Alles met de nodige voorzichtigheid.
Het kan helpen als er wat speling op komt om er een schroevendraaier onder te zetten en iets te hevelen.
Het reservoir dicht af op de 0 ring, en niet op de rand van de hoofdremcilinder zelf.
Is het reservoir los dan heb je ook gelijk de mogelijkheid om de ruimte die daaronder zit eens goed schoon te maken. Daar zit vaak veel viezigheid en drap.
En ook het terugloopgaatje van de remolie wil graag dicht gaan zitten.
Nadat je de rand waar de 0 ring in de hoofdremcilinder valt goed hebt schoongemaakt en de nieuwe 0 ring hebt ingevet met een beetje rempasta druk je alles heel gemakkelijk op zijn plek. Schroeven weer monteren en klaar is de klus.
Succes met deze operatie.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.